וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין סיכומים עם דנקנר ואלשטיין אבל ממשיכים לדבר"

אפרת פרץ

3.7.2013 / 8:44

דנקנר, אלשטיין ומחזיקי האג"ח טרם הגיעו להסכמות סופיות אך ככל הנראה הושגו במהלך המו"מ הלילי מספר הבנות שמהוות התקדמות לצמצום הפער בין הצדדים

מחזיקי האג"ח של אי.די.בי מקיימים היום (ד') אסיפה ובמוקד עומדת נטילת השליטה מידיו של נוחי דנקנר, וזאת לאחר שהתרחשה אמש דרמה לילית במשרדי החברה במגדלי עזריאלי. עד השעות הקטנות של הבוקר ישבה נציגות האג"ח עם הנהלת החברה בראשותו של דנקנר, במטרה להגיע למתווה להסדר חוב חדש בחברה.

הצדדים טרם הגיעו לסיכום בנושא אך ככל הנראה הושגו במהלך המו"מ הלילי מספר הבנות שמהוות התקדמות לצמצום הפער בין הצדדים. ככל הנראה, יזרים שותפו של דנקנר, איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין, שהתמנה רק אתמול לסגן יו"ר אי.די.בי פתוח, כספים ישירות לאי.די.בי פתוח.

מדובר בסכומים של מאות מיליוני שקלים. עם אישר ההסדר יוזרמו לאי.די.בי הכספים באופן הבא: 575 מ' ש' עד ה-21 ביולי, עוד 200 מ' ש' עד סוף השנה ואם הכספים לא יוזרמו - דנקנר לא יקבל את מלוא 50% מהמניות שברשותו. נושי אי.די.בי אחזקות יקבלו את הכסף שישנו בקופה (כ-180 מ' ש') ועוד 76 מ' ש' מאלשטיין.

"אנחנו ממשיכים לדבר עם החברה, מכונת המו"מ לא נחה", אמר היום באסיפה יואב ערמוני מקרן גילעד. "הייתה אתמול פגישה ארוכה עם דנקנר אלשטיין ואנשיו. אנחנו לא מבקשים להתייחס למה שפורסם לא סוכם אתמול שום דבר, העלו דברים יצירתיים שאם יבשילו לכדי מתווה אחד, תזומן אסיפה והדבר יוצג בפניכם. נכון לעכשיו זה לא קיים. אין סיכומים ואין הסכמות".

הסדרי החוב באי.די.בי. גלובס
הסדרי החוב באי.די.בי/גלובס

בהמשך הוסיף ערמוני: "ההצעה הנוכחית למתווה להסדר חוב לא נבדקה עם הבנקים. הם מחזיקים חלק קטן מהחוב ולא מגיעים לכדי גוש חוסם (מעל 25%). אי.די.בי אחזקות היא פגר מת שיש לו בכיס 180 מיליון שקל במזומן ומניות אי.די.בי פתוח. כשלד בורסאי היא אינה מעניינת, מה שמעניין זה מה שיש בכיסו של פגר מת".

המתווה הנוכחי של נציגות אחזקות מציע שתי אפשרויות לחלוקת הנכסים "בין נושי החברה, לפי סכומי נשיייתם, כאשר הסוף הוא זהה - פירוק אי.די.בי אחזקות". בעוד האפשרות הראשונה מדברת על העברת מניות השליטה באי.די.בי פתוח (25%-51%) לנאמנות לתקופה קצובה של שנה-שנתיים, באפשרות השנייה יחולקו כל מניות פתוח בין נושי החברה האם, פארי פאסו לפי סכום נשייתם.

עו"ד נעם שרון ממשרד מיתר, המייצג את נאמני האג"ח, אמר כי "המתווה שמוצע היום מזכיר פירוק של אי.די.בי אחזקות. במקום מבנה משפטי בו יש חברת אחזקות חדלת פרעון כאשר כל פעולה בקונצרן עובר דרך רצון בעל השליטה דנקנר, ואנחנו צופים מהצד, אנו באים היום ואומרים בואו נפסיק עם זה וניקח את הנכסים ששייכים לכם, הנושים. אין פה שום דבר אישי עם בעל השליטה. במתווה שמוצע היום יש סיכונים, כמו למשל לקיחת מניות אי.די.בי פתוח שגם מצבה הפיננסי אינו מזהיר, גם בעלי האג"ח שלה רוצים לקחת את הנכסים. יש צורך להבטיח את היציבות הפיננסית של אי.די.בי פתוח, אך כרגע אין סיכום עם משקיע להזרמת כסף".

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully