וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לייצוגית של 473 מיליון שקל נגד כלל ביטוח

אירית אוליצקי, פורבס

4.7.2013 / 11:27

על פי דיווח החברה לבורסה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית נגדה בטנה כי היא משלמת למבוטחים תגמולי ביטוח מופחתים וחסרים באופן שאינם כוללים תוספת הפרשי הצמדה וריבית

בקשה לתביעה יצוגית נגד כלל ביטוח. הבוקר דיווחה החברה לבורסה כי לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בקשה לתביעה נגד כלל בטענה כי היא "משלמת למבוטחיה תגמולי ביטוח מופחתים וחסרים באופן שאינם כוללים תוספת הפרשי הצמדה וריבית".

לאתר פורבס ישראל

על פי הודעת החברה, "עילות התביעה הינן, בין היתר הפרת חוזה, הפרת חוק חוזה הביטוח, תנאי מקפח בחוזה אחיד, הפרת חובה חקוקה, הפרת סעיפים 55 ו-58 לחוק הפיקוח על שירותים פיננסים, עשיית עושר ולא במשפט וכן הפרת חובות מכוח דיני הגנת הצרכן".

"הקבוצה אותה מבקש לייצג התובע הינם כל מי שקיבל במהלך 7 השנים שקדמו להגשת תובענה זו ו/או יקבל עד למתן פסק הדין בתובענה זו, תגמולי ביטוח מכלל ביטוח, מבלי שצורפו לתגמולי הביטוח הפרשי ריבית והצמדה כדין". עוד נכתב כי "סכום התביעה האישי של התובע עומד על 7,897 שקל. סכום התביעה הייצוגית הוא 473,820,000 שקל".

בכלל ביטוח אומרים כי "בשלב זה, כלל ביטוח לומדת את התביעה והבקשה". חברת כלל ביטוח הינה חברה בת של אי.די.בי פתוח בבעלותו של נוחי דנקנר. אי.די.בי פתוח מחזיקה ב-55% מחברת כלל.

אי.די.בי אמורה למכור את אחזקותיה בכלל בטוח, זאת במסגרת הסדר החוב שהחברה מציעה לנציגות מחזיקי האג"ח שלה. השבוע דחה בית העליון את בקשת אי.די.בי לדחות את מועד מכירת כלל בטוח ב-חודשיים. בנוסף נדחתה הבקשה של אי.די.בי לדחות גם את המועד הקרוב שנקבע להגת הצעות להסדר בקשר לחברה, משום שלטענתה אין מקום לבקש הצעות להסדר כאשר לא ידוע עדיין למציעים הפוטנציאליים מהן תוצאותיה של מכירת מניות כלל ביטוח, אם נמכרו אולא, ואם כן - באיזה מחיר.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל ביטוח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully