וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מיידוף הישראלי" נידון ל-12 שנות מאסר

גלעד גרוסמן

4.7.2013 / 16:26

בנוסף פסק בית המשפט על ערן מזרחי, שהורשע בקבלת דבר במרמה, גניבה בידי מורשה וזיוף, קנס של 300 אלף שקלים ופיצוי של 258 אלף שקל לכל אחד מקורבנותיו של ערן מזרחי

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) 12 שנות מאסר על ערן מזרחי, "מיידוף הישראלי", שהודה והורשע בהונאת לקוחותיו בסכום של עשרות מיליוני שקלים. כמו כן, הוא הטיל על מזרחי קנס של 300 אלף שקלים ותשלום פיצויים לנפגעים בסכום של עד 258 אלף שקל לכל אחד.

מזרחי, יועץ השקעות בן 41 מסביון, הורשע בחודש אפריל האחרון בביצוע עשרות עבירות של גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות וזיוף. זאת, לאחר שהודה כי קיבל לידיו מהלקוחות כ-57 מיליון שקל, אולם במקום להשקיע אותם עשה בכסף שימוש לצרכיו הפרטיים.

מזרחי חי חיי פאר, שכללו רכישת וילה מפוארת, קניית מכוניות במיליוני שקלים ויציאה לחופשות רבות בחו"ל. הוא הציג בפני הלקוחות מסמכים מזויפים מבנק שוויצרי בדבר רווחיו בהשקעות והציג חזות של אשף כלכלי כדי לזכות באמון המשקיעים. בפועל מזרחי הפסיד את הכספים שהשקיע ונקלע לחובות, אולם החזיר לחלק מהמשקיעים באמצעות כסף אותו קיבל מהמשקיעים האחרים. לטענתו, הוא לא התכוון לרמות את הלקוחות, אלא רק כשל בהשקעות שביצע.

השופט צבי גורפינקל כתב בגזר הדין כי קיים ספק אם לא נותרו כספים חבויים בידיו של מזרחי, אולם הדבר לא הוכח. הוא הוסיף שהאינטרס הציבורי מחייב הרתעת רמאים עתידיים והבהרה לציבור התמים שאין השקעות שמניבות רווח קל ומהיר.

עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד לנכסיו של ערן מזרחי (בכינוס נכסים) בירך את המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה שלא נכנעה ללחצים הכבדים לסגירת עסקת טיעון מקלה עם הנאשם, ודאגה למיצוי הדין עם הנאשם ערן מזרחי בגין מעשיו . "גזר דינו של בית המשפט המחוזי מהיום מעביר מסר חזק לציבור, מחזק את ההרתעה ונקווה שיסייע למניעת מקרים דומים בעתיד", אמר ארז. "כולי תקווה כי גזר דין זה יגרום אף לנאשם, ערן מזרחי, להתעשת ואולי סוף-כל-סוף אף להתחיל לעשות מאמצים לפיצוי קורבנותיו הרבים, כאשר עד כה פעל בדיוק ההיפך".

  • עוד באותו נושא:
  • ערן מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully