וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוטש את דנקנר: אלשטיין לא ישקיע באי.די.בי

רון שטיין

4.7.2013 / 23:28

המשקיע הארגנטינאי החליט שלא לבצע השקעת המשך של 75 מיליון דולר. זאת, ימים ספורים לאחר שמונה לסגן יו"ר. אתמול החליטו מחזיקי אג"ח אי.די.בי לקחת את השליטה בחברה

ימים אחדים לאחר שהצטרף לקבוצת אי.די.בי בתפקיד רשמי כסגן יו"ר, ושעות ספורות לאחר שמחזיקי האג"ח באי.די.בי אחזקות החליטו להוציא את הקבוצה משליטת נוחי דנקנר, אדוארדו אלשטיין הארגנטינאי החליט כי לא ישקיע את 75 מיליון הדולרים שאמור היה להעביר לקבוצה, במסגרת השקעת המשך להשקעה של 25 מיליון דולר שביצע בגנדן אשתקד.

בסביבת אי.די.בי מסבירים כי אלשטיין לא יממש את האופציה שניתנה לו, ושהתארכה פעמים רבות מאוד, משום התארכות המו"מ למול מחזיקי האג"ח, הקשיים במו"מ ולוח הזמנים הלוחץ לטיפול בסוגיה. כאמור, החלטה זו באה לאחר הכרעת מחזיקי האג"ח שאמנם אינה סוף פסוק משפטי, אך היא מהווה כיוון ברור מאוד.

נוחי דנקנר בבית משפט המחוזי ת"א בהחלטה לגביי איי די בי . יוני 2013. דרור עינב
בסביבתו לא משדרים ותרנות. דנקנר/דרור עינב

ואולם, בסביבת נוחי דנקנר לא משדרים ותרנות. לדברי גורמים המעורים בנושא, נוחי לא אמר עדיין נואש. לדבריהם הוא נערך לאפשרות שאלשטיין לא יממש את האופציה ולכן הוא התאמץ להביא משקיעים אחרים, ישראלים וזרים. לדברי אותם גורמים, המשקיעים החלופיים לאלשטיין צפויים לסייע ביצירת מתווה אחר להידברות ולהסדר חוב בקבוצה, ולצורך כך יעבירו בשבוע הבא כספים לחשבון נאמנות בישראל.

אלשטיין השקיע בגנדן 25 מיליון דולר אשתקד, ואז ניתנה לו האופציה להשקעת המשך של 75 מיליון דולר בחברה. עסקה זו סיפקה לדנקנר ומחזיקי האג"ח אורכה לקיום מו"מ להגעה להסדר חוב מוסכם. כעבור זמן הצדדים הגיעו להסכמה על מתווה להסדר , שלבסוף לא הושלם. בד בבד האופציה שהוארכה מספר פעמים שונתה להשקעה ישירה באי.די.בי אחזקות. ואולם, הדיונים הארוכים לא הבשילו להסדר ובמשבר בקבוצה החריף, והתפרץ גם באידיבי פיתוח.

כל זאת, לאחר שמחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו אתמול ברוב של מעל ל-90% לקחת את השליטה בחברה מידיו של בעל השליטה נוחי דנקנר, באסיפה סוערת סביב מתווה הסדר החוב של הנציגות. עוד הצביעו המחזיקים על מימוש שני נכסיה העיקריים של החברה - הכסף בקופה (כ-180 מיליון שקל) ומניות אי.די.בי פיתוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully