וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזיקי האג"ח: IDB ובעלי המשרה אחראים להתנהלות לקויה

אפרת פרץ ופאדי מועלם

6.7.2013 / 22:09

נציגות מחזיקי האג"ח של IDB פיתוח ביקשו מחברת האם, על רקע החלטתו של אלשטיין לא להעביר 75 מיליון דולר לקופת החברה, לפרסם דוח שיבהיר מדוע ויתר אלשטיין על ההשקעה

לאור החלטת המשקיע היהודי - ארגנטינאי אדווארדו אלשטיין לסגת מכוונתו להעביר סכום של 75 מיליון דולר לחברת IDB, שלחו אתמו נציגי מחזיקי האג"ח של החברה מכתב חריף לבעלי השליטה בחברה ובה הם דורשים הסברים בנוגע לסיבה שבגינה החליט המשקיע הארגנטיני לחזור בו מכוונתו להשקיע בחברה.

במכתב כותבים עורכי הדין גיא גיסין ואייל רוזובסקי, ממשרד גיסין ושות' וממשרד צרלמאיר פילוסוף רוגובסקי, צפריר טולידאנו ושות' ושות', כי הנציגות רואה בחברה ובכל אחד מנושי המשרה והדירקטורים שלה, כאחראים להתנהלות הלקויה ולנזקים שנגרמו או שעלולים להיגרם כתוצאה מאי העברת הכספים. "מזה זמן, מתקשים הנציגות והנאמנים להשלים עם דפוס הפעולה שעל פיו מתנהלת אי די בי חברה לפתוח בע"מ, ולפיו פועלת החברה להגן בראש ובראשונה על האינטרס הצרים של בעל השליטה בחברה והעדפתם על פני טובת החברה ונושיה", נכתב במכתב שנשלח בעלי השליטה ב-IDB.

נוחי דנקנר בבית משפט המחוזי ת"א בהחלטה לגביי איי די בי . יוני 2013. דרור עינב
נוחי דנקנר/דרור עינב

נציגי מחזיקי האג"ח דורשים מ-IDB לפרסם דוח מיידי לבורסה עד לפתיחת המסחר בבורסה בתל אביב מחר, שבו יפורטו הנסיבות שגרמו לאלשטיין לחזור בו מכוונתו להשקיע בחברה. מחזיקי האג"ח דורשים שבדוח יפורטו גם האנשים שהיו מעורבים בתהליך המשא ומתן עם אלשטיין. במכתב, מביעה הנציגות חשש, כי ללא השקעתו של אלשטיין, ועל מנת להאריך "את נסיונותיו הנואשים של בעל השליטה להחזיק בשליטה ובהשפעה על החברה ונכסיה", שבה ובוחנת החברה אפשרות לגיוס חוב ל-IDB פיתוח, שיובילו לפגיעה אנושה בנכסי החברה ובזכויות נושיה.

המכתב מתייחס גם לחשיפת "גלובס" לפיה נציגים של IDB פנו לקרן KKR על מנת לדון מחדש בהלוואה שהצדדים דנו לגביה לפני כחודשיים. "הנציגות דורשת להודיע על הקמת צוות נפרד ובלתי תלוי בכל דרך שהיא בבעל השליטה, לשם ניהול מגעים ומו"מ לגיוס הון מניות חלופי לחברה ולהימנע מכל התקשרות עם גופים מממנים לגיוס חוב כלשהו על בסיס נכסי IDB פיתוח, מ-KKR או כל מלווה פיננסי אחר, אלא באישור כדין של הנושים ובית המשפט כנדרש", נכתב במכתב של הנציגים.

מפרטים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי ייתכן שההליך המשפטי שבו מצויה החברה היה מתקצר, או אף הופך למיותר, אילו הנהלת הקונצרן הייתה עונה בחיוב להצעה שהגישו לה באחרונה קרנות הפרייבט אקווטי KKR ופרודנס הולדינגס. שתי הקרנות האמריקאיות הציעו לפני כחודשיים להעמיד הלוואה בגובה 400 מיליון דולר (כ-1.45 מיליארד שקל) לאי.די.בי פתוח, בחלקים שווים, וזאת למשך שש שנים בריבית שנתית של ליבור פלוס 9.5%. אלא שהמו"מ בין הצדדים לא הבשיל, ככל הידוע בשל התנגדותה של הנהלת אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר לתנאי ההלוואה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully