וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגלשו מחו"ל בזול דרך הסלולר

מיכל רז-חיימוביץ'

8.7.2013 / 8:30

שימוש אינטרנטי בסמארטפון בחו"ל נעשה צורך בסיסי, אך עלות הגלישה עלולה להיות גבוהה אם לא דואגים לאלטרנטיבה מתאימה. חבילת גלישה, נתב סלולרי או סים שכור? מה כדאי?

לא רק מחירי השיחות וההודעות צריכים להילקח בחשבון בנסיעה לחו"ל: כל העלאה של תמונה לפייסבוק או כל קריאת מייל כרוכים בגלישה סלולרית. כמה יעלה לגלוש בחו"ל? "גלובס", בסיוע אתר כמהזה, מביא את מפת הגלישה המלאה.

הספקיות הגדולות

אחרי שקניתם כרטיס טיסה, שריינתם מלון וביטוח נסיעות, עדכון חבילת שיחות או גלישה מול חברת הסלולר צריך להיות מהלך בלתי נפרד בהכנות לטיסה. אחרת תשלמו מחיר מופרך: דקת שיחה ב-25 שקל וכ-100 שקל לגלישה בנפח מגה - חשבון של מאות ואלפי שקלים, ויש מי שכבר חווה את זה בכיסו.

גלישה מחול. גלובס
גלישה מחול/גלובס

חשוב לזכור כי ההרשמה לחבילות צריכה להיעשות מהארץ ולא מחו"ל, וכי עליכם לוודא שההרשמה נקלטה בחברה באמצעות הודעת טקסט חוזרת. שימו לב שהחבילות לא ניתנות לביטול, ושלרוב הרשמה דרך האתר מציעה הנחה - בסלקום, למשל, תשלום קבוע עבור חבילות באתר עומד על 49 שקל, לעומת 59 שקל בטלפון.

3 הספקיות הגדולות מציעות חבילות שמבוססות על תשלום גלובלי ליום גלישה או לכל הנסיעה: בסלקום ובפלאפון החבילות דומות - כ-30 שקל ליום גלישה כשבוצעה גלישה בפועל. בסלקום נפח הגלישה 50 מגה ליום, ובפלאפון 75 מגה ליום, ותשלום של 20 שקל לכל הנסיעה. בסלקום תוסיפו 29 שקל.

חבילת אורנג' (המוצעת גם ללקוחות 012 מובייל) בנויה על תשלום כולל לכל הנסיעה (עד 30 יום) בסך 139 שקל לנפח של 1 ג'יגה, כך שמסלול כזה משתלם, לעומת סלקום או פלאפון, כשמדובר בנסיעה של 5 ימים ויותר. מסלול מצומצם ב-69 שקל כולל גלישה בנפח 20 מגה.

לאור ניסיונות עבר כואבים בהם צרכנים חויבו באלפי שקלים על גלישה בתעריף "מזדמן", כזה שאינו בחבילה, בסיום נפחי החבילות בסלקום, אורנג' או פלאפון - הגלישה נחסמת.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
גלישה מחול. גלובס
גלישה מחול/גלובס

הצצה אל תעריפי הגלישה שלא במסגרת חבילה מעוררת את התחושה כי התעריפים שמוצגים בטבלאות לא רק שתלושים מכל מציאות, אלא באים לגמד את מחירי הגלישה או השיחות שבחבילות.

לדוגמה, באורנג' השוהים בארה"ב או בצרפת ישלמו ללא חבילה 87 שקל למגה גלישה (לעומת 2 שקלים במסגרת החבילה); בסלקום מחיר הגלישה ללא חבילה ליעדים אלה ל-1 מגה עומד על 116 שקל.

החבילות המוזכרות בכתבה תקפות לשהייה בארצות פופולריות כמו ארה"ב או אירופה המערבית (צרפת, אנגליה וכדומה). בנסיעה ליעדים אחרים, התעריפים עשויים להשתנות: חבילת הגלישה של סלקום ב-29 שקל ליום תקפוץ ל-149 שקל ליום לנוסעים לדרום אמריקה, תאילנד או הודו; ול-39 שקל ליום בנסיעה למדינות אירופה המזרחית, לטורקיה, מדינות סקנדינביה או אוסטרליה.

חבילת פלאפון ב-30 שקל ליום תקפה באירופה, דרום אמריקה, טורקיה, תאילנד ועוד; ובאורנג' לארצות כמו תאילנד או הודו יש חבילות נפרדות (לרוב משולבות עם שיחות והודעות).

הספקיות החדשות

אצל ספקיות הסלולר החדשות כמעט אין חבילות גלישה לחו"ל (להוציא 012 מובייל, המציעה את החבילות של אורנג', והוט שיצאה היום בחבילה). לכן תעריפי הגלישה יקרים משמעותית ביחס לחבילות של הספקיות הוותיקות - בעיקר אם הנסיעה היא ליעדים אקזוטיים כמו תאילנד.

כך, לדוגמה, המחיר בהוט מובייל לגולשים מתאילנד מטפס ל-30 שקל למגה. החברה מציעה מהיום חבילת גלישה ב-199 שקל ל-7 ימים, 50 מגה ליום, במדינות נבחרות בארה"ב ובאירופה - מה שמוזיל משמעותית את הגלישה לכל מגה, אולם רק בניצול מלא על פני 7 ימים.

גלישה מחול. גלובס
גלישה מחול/גלובס

שירותי חו"ל אצל רמי לוי ניתנים באמצעות כרטיס סים ללקוחות כל החברות ב-100 שקל (חד-פעמי), והתעריפים הם הזולים מבין הספקיות הקטנות בחלק מהיעדים, לדוגמה: 1 שקל למגה גלישה מארה"ב, לעומת 3 שקל בגולן טלקום, 4 שקל ביו פון ו-9 שקל בהוט מובייל ללא חבילה.

היתרון של כרטיס הסים של לוי הוא תעריפים זולים בחיוג מחו"ל ללא חבילה (50 אגורות לעומת 75 אגורות במפעילות הגדולות). החיסרון: שימוש במספר אחר קבוע לשימושי חו"ל הבאים.

השכרת נתב סלולרי

נתב סלולרי יוצר מעין רשת אלחוטית שמתניידת אתכם לכל מקום. ליאת נחום, מנהלת תוכן באתר ההשוואות כמהזה, מסבירה כי הנתב מיועד בעיקר לגולשים הרבה ובמספר מכשירים (לרוב עד 5), או עם טאבלט - ושעבורו נפח חבילות הגלישה המוצעות אצל ספקיות הסלולריות אינו מספק.

היתרון: אין צורך להחליף את כרטיס הסים של המכשיר, הנתבים מספקים סביבת גלישה של 200-500 מגה ביום (ניתן להרחבה בתוספת תשלום), וניתן לבצע שיחות חינמיות על רשת האינטרנט (סקייפ וכד'). החיסרון: המחיר: בנסיעה לשבוע, למשל, תשלמו כ-350 שקל).

השכרת סים

כמה חברות מציעות כרטיסי סים נטענים מראש, וכך מאפשרות שליטה מלאה על הגלישה המתוקצבת. עם סיום המכסה ניתן לטעון את הכרטיס מחדש. החיסרון: בחלק מהמקרים תצטרכו לצאת לחו"ל עם מספר אחר. בחלק מכרטיסי הסים ניתן להפעיל שירות 'עקוב אחרי' לשיחות בלבד. מחיר הכרטיס כ-100 שקל.

חלק מהחברות מציעות תשלום מראש לכרטיס בהתאם ליעד, עבור שירותי שיחות, הודעות וגלישה: לדוגמה, world8 באמצעות דואר ישראל מציעה חבילה גלישה ב-95 שקל (50 מגה לארה"ב ולאירופה, 10 מגה לתאילנד), worldsim מציעה חבילה לארה"ב ב-80 דולר ל-10 ימים, סימלס מציעה חבילת גלישה של 100 מגה לגלישה באירופה ב-19 דולר לשבוע (כ-70 שקל) ועוד.

נחום מזכירה את האפשרות לרכוש כרטיס סים מקומי בארץ היעד. "זו אפשרות זולה משמעותית, אך מתאימה בעיקר ללקוחות דוברים השפה בארץ היעד שיודעים לתפעל את הכרטיס עצמאית".

שירות אחר שמזכירה נחום הוא ipass, רשת בפריסה בינלאומית אליה ניתן להתחבר באמצעות אפליקציה ייעודיית ולגלוש ללא הגבלה. חיבור ישירות לחברה (מיוצגת על-ידי אורנוס) יעלה 50 דולר לחודש ללא הגבלה. לקוחות בזק (בשירות WiFi free) יכולים לקבל חודש חינם לגלישה ללא הגבלה בחו"ל באמצעות ipass לחודש יולי.

כדאי לדעת

■ מבעוד מועד: חשוב לשריין את חבילת השימושים בסלולרי לפני היציאה מהארץ. אם לא הספקתם לעדכן חבילה, כדאי להימנע עד כמה שניתן מהגלישה בסלולר בחו"ל - תעריפי הגלישה גבוהים במאות אחוזים.

■ עצור בטרם תעבור: למי שמתכנן לנפוש בלי לגלוש: כדאי לחסום את הגלישה הסלולרית בשינוי ההגדרות במכשיר.

■ תוכנית חיסכון: בטלפונים החכמים שירותים רבים צורכים נפח גלישה ללא פעולה יזומה (עדכון אפליקציות, הורדה אוטומטית של מיילים, עדכוני פייסבוק) - מדובר במלכודת לחיובי-עתק עבור גלישה סלולרית בחו"ל. משתמשים ככל האפשר באזורים עם גלישה אלחוטית חופשית (wi-fi). שימו לב כי בהתאם להגדרות, המכשיר יעבור לגלישה באופן אוטומטי עם היציאה מהאזור החינמי (אלא אם מוגדר אחרת).

■ תמונה וקוץ בה: רגע לפני ששולחים תמונות לסבתא, זכרו ששליחה של הודעת MMS (תמונה), או העלאת תמונה לפייסבוק, כרוכה בגלישה סלולרית.

■ הערנות משתלמת: אם קיבלתם התראות על חריגה מחבילות הגלישה - בידקו מיידית את העניין מול חברות הסלולר.

■ אומדן זהיר: מרבית הגולשים לא יודעים לאמוד את נפחי גלישה ולהתאים חבילה לצורך. לפיכך: למשל הודעה בוואטסאפ (לא תמונה) שוקלת כ-50 ק"ב, שליחת מייל מ-100 ק"ב. אפשר להתעדכן על ניצול הגלישה באפליקציות ובתאים של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully