וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט עלה: מדד S&P 500 קרוב לשיא כל הזמנים

משה גולן

9.7.2013 / 23:26

קרן המטבע הורידה תחזית הצמיחה לארה"ב ב-2013 ל-1.7%. אלקואה פתחה אמש את עונת הדוחות לרבעון השני ועקפה את התחזיות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 מתקרב שוב לשיא כל הזמנים אליו הגיע בחודש מאי. זאת, על רקע מגמה חיובית בבורסות אסיה ואירופה מוקדם יותר היום, ולמרות הורדת תחזית הצמיחה העולמית והאמריקנית על ידי קרן המטבע הבינלאומית.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין כי רק בשבוע הבא תתחיל עונת הדו"חות הכספיים הרבעוניים לצבור תאוצה וניתן יהיה ללמוד על הסביבה העסקית בה פועלות הפירמות האמריקניות המובילות. להערכתו, סקטור הפיננסים ימישך להציג ביצועים חזקים ואילו סקטור הטכנולוגיה יחלש.

הסנטימנט החיובי באירופה מקבל רוח גבית מההסכמות שהושגו בין יוון לנציגי הטרויקה אתמול, לפיהן המדינה מוכת החובות תקבל נתח נוסף בחבילת החילוץ (8.1 מיליארד דולר) בתמורה לביצוע רפורמות וקיצוצים פיסקלים. ב"בלומברג" דווח כי נציגי הטרויקה העבירו כבר היום ליוון כ-3 מיליארד אירו.

קרן המטבע הבינלאומית חתכה היום שוב את תחזיות הצמיחה, לאחר שעשתה זאת רק בחודש אפריל האחרון. בדוח שפרסמה היום, הקרן חותכת את תחזית הצמיחה הגלובלית ל-2013 מ-3.3% ל-3.1%. התחזית לכלכלה האמריקנית עומדת כעת על צמיחה בקצב של 1.7%, לעומת 1.9% בתחזית הקודמת, והתחזית לגוש האירו היא לצמיחה שלילית של 0.6%, לעומת 0.3% בתחזית הקודמת.

לשנת 2014 חוזה הקרן צמיחה גלובלית בקצב של 3.8% (לעומת 4%), צמיחה בארה"ב בקצב של 2.7% (לעומת 3%), וצמיחה בגוש האירו בקצב של 0.9% (לעומת 1.1%).

היום לא התפרסמו נתוני מאקרו מהותיים אך העיניים נשואות לעבר פרוטוקולי הריבית של ה'פד' שיתפרסמו מחר. המשקיעים ינסו לדלות רמזים בדבריהם של חברי ה'פד' והעומד בראשו בן ברננקי לגבי המדיניות המוניטרית העתידית שבכוונתם לנקוט.

אינטל וטסלה במוקד

ענקית השבבים אינטל (23.135, 0.22%-) ריכזה עניין לאחר שאנליסטים בסיטיגרופ חתכו את תחזית הרווח של החברה לרבעון השני ל-38 סנט למניה לעומת תחזית קודמת של 39 סנט.

יצרנית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA) תעבור להיסחר במדד הנאסד"ק 100 בתחילת שבוע הבא במקום אורקל

אלקואה (7.91, 0.13%-) דיווחה אתמול על רווח של 7 סנט למניה, לעומת צפי הכלכלנים לרווח של 6 סנט למניה, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד. גם הכנסות החברה הפתיעו לטובה והסתכמו ברבעון ב-5.85 מיליארד דולר, לעומת צפי הכלכלנים להכנסות של 5.83 מיליארד דולר.

חברת Nujura מובילה עולמית בטכנולוגיית - Envelope Tracking - ET - וחברת טאואר-ג'אז (4.92, 1.23%) הודיעו היום על הארכת הסכם השותפות בניהן שיכלול יצור של רכיב מודולארי Coolteq.L ET חדיש עבור מכשירי טלפון סלולרי תומכי LTE . מקורות בשוק מעריכים כי ההסכם יניב לטאואר הכנסות של כ-25 מיליון דולר ב-2014 ולאחר מכן גדילה הדרגתית עד 50 מיליון דולר לשנה ב-2016.

חברת השבבים הישראלית סיוה (20.262, 0.58%-) הודיעה היום על הסכם לאספקת מעבד האותות הדיגיטלי המתקדם CEVA-XC ליצרנית השבבים היפנית רנסאס אלקטרוניקס (Renesas Electronics). מעבדי האותות של סיוה ישולבו בשבבים שמפתחת רנסאס עבור מערכות תקשורת אלחוטיות חכמות המיועדות לכלי רכב. לפי הערכות, ההיקף הכספי של החוזה הוא בין חצי מיליון ל-2 מיליון דולר. סיווה גם מקבלת 5-10 סנט עבור כל מעבד שיימכר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully