וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת

משה גולן

10.7.2013 / 23:19

פרוטוקול פגישת ה'פד' ביוני: מחצית מחברי ה'פד' תומכים בסיום רכישות האג"ח כבר השנה. המלאים הסיטונאים ירדו 0.5% בחודש מאי, בעוד המכירות הסיטונאיות טיפסו 1.6%

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר שלמשך זמן קצר עברו כל המדדים לעליות עקב פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של ה'פד', מהם עולה כי מחצית מחברי ה'פד' תומכים בסיום QE3 השנה.

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בנק מזרחי טפחות, אופטימי לגבי כלכלת ארה"ב ושוק המניות. בסקירה שפרסם היום כו טען כי "סביר להניח כי כללי המשחק החדשים לשנתיים - שלוש הבאות יהיו מעבר של כלכלת ארצות הברית לתפקוד רגיל, המושתת על גידול מהותי בביקושים והסתגלות הדרגתית של ההיצע. הדבר יאפשר לבנק המרכזי של ארצות הברית לצמצם בעקביות את רכישות איגרות החוב ולאותת על תחילת תהליך נירמולה של הריבית (הבאתה לרמה של 2% עד 3%).

מחירי הנפט ממשיכים לעלות. מחיר הנפט הנסחר בארה"ב עלה היום בכ-3% ל-106.5 דולר לחבית, כאשר עיקר ההשפעה על המחיר מגיעה מנתוני המלאים שהתפרסמו היום, שהצביעו על ירידה במלאי בשיעור חד מהצפוי. גם הארועים במצרים תורמים לתנודתיות במחיר. סוכנות האנרגיה האמריקנית דיווחה היום על ירידה במלאי של 9.9 מיליון חביות בשבוע שהסתיים ב-5 ביולי. אנליסטים ציפו לירידה בשיעור של כ-3.8 מיליון חביות נפט.

בזירת המאקרו בארה"ב פורסם היום נתון המלאים הסיטונאיים, אשר ירד בשיעור של 0.5% בחודש מאי, בעוד המכירות הסיטונאיות טיפסו בשיעור של 1.6%.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

הפרוטוקולים של ה'פד'

כמחצית מחברי ועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב תומכים בסיום תוכנית ההקלה הכמותית של הבנק עוד השנה, כך עולה מהפרוטוקולים של הישיבה האחרונה של ה'פד' שהתפרסמו היום. עוד עולה מהפרוטוקולים כי בכירים רבים בבנק סבורים דווקא כי יש להמשיך עם הרכישות, בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, גם בשנת 2014. מספר בכירים ציינו כי להערכתם יש לעצור את הרכישות באופן מיידי.

הפרוטוקולים הללו שופכים אור על השיח שמתנהל ב'פד' בנוגע לתוכנית. לפני כחודש אמר בן ברננקי, יו"ר ה'פד', כי להערכתו הבנק יצמצם את היקף הרכישות כאשר שיעור האבטלה יגיע לכ-7%, ככל הנראה ברבעון האחרון של 2013, ויפסיקן לגמרי ב-2014, כאשר שיעור האבטלה יגיע אל מתחת ל-7%

מניות במוקד: אפל, דל, פריון ו-IBM

בית המשפט בארה"ב קבע כי אפל (420.73 -0.38%) הפרה את החוק להגבלים עסקיים במדינה בכך שתיאמה העלאות מחירים בכל הנוגע לספרים האלקטרונים, כך לפי דיווח של סוכנות AFP.

דל (13.33 -0.22%) המשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול הוסיפה לערכה יותר מ-3% בעקבות הודעת חברת הייעוץ להשקעות Institutional Shareholder Services, לפיה היא קראה ללקוחותיה להיענות להצעת הרכישה של מייקל דל, מייסד החברה.

על פי הערכות בשוק, קונדואיט בדרך לרכוש את פריון (12.94 +6.85%) הנסחרת בבורסה הישראלית וכן בוול סטריט. עוד מעריכים כי החברות מתכננות מיזוג הפוך, כלומר קונדואיט הפרטית והגדולה יותר תתמזג לתוך פריון הציבורית, בפרמיה על מחיר השוק של פריון.

בנק ההשקעות גולדמן זאקס הוריד המלצה ל-IBM (192.25 +0.50%) מ"קנייה" ל"נייטרלי", בשל "האתגרים הרבים בהם ניצבת החברה". מנגד, בסיטיגרופ שידרגו את ההמלצה על מניית HP (25.93 +1.81%) מ"מכירה" ל"קנייה". בנוסף, אנליסטים בבנק ההשקעות צופים אפסייד של עד 30% במניית החברה.

גם מניית Netflix, Inc (243.82 -1.44%) ותאגיד סי-בי-אס (51.17 -0.23%) עמדו במוקד לאחר שהרחיבו את הרישיון הרב-שנתי ביניהן כדי שיכלול תכנים מסוימים של סי-בי-אס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully