וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו עיקול על מגרשים בכפר שמריהו של אילן בן דב

חן מענית

11.7.2013 / 12:16

הצו הינו לנכסים בהיקף של 62.3 מיליון שקל, כולל חשבונות בנק ומניות אך הוא לא יחול על משכורות או חשבונות משותפים של בן דב. הרקע: דרישה לתשלום ערבות על חובות של טאו

בנק לאומי (1,225 +1.74%) מוריד את הכפפות ומנסה להשתלט על נכסיו האישיים של אילן בן דב. בית המשפט הוציא צו עיקול זמני לנכסיו של בן דב, ובכללם חשבונות בנק, מגרשים בכפר שמריהו ומניות בחברת ההחזקות שלו.

צו העיקול הינו לנכסים בהיקף של עד 62.3 מיליון שקל, אך לא יחול על משכורות או חשבונות משותפים של בן דב.

הרקע לצו העיקול הינו דרישת לאומי לתשלום ערבות של 80 מיליון שקל. אתמול, אגב, ניתן צו פירוק לטאו. בשלהי אפריל שלח הבנק לבן דב מכתב התראה ובו הודעה על כוונתו לחלט פיקדון אישי של האחרון, בגובה של 26 מיליון שקל.

כפי שנחשף ב"גלובס", בן דב ערב באופן אישי ליותר מ-80 מיליון שקל מתוך חוב של כ-155 מיליון שקל של טאו לבנק לאומי. למרות שטאו הכושלת נשלחה לאחרונה לפירוק, לא פעל הבנק למימוש הערבויות האישיות, והסתפק בפנייה לבן דב, באוגוסט 2012, כי יעמוד מאחורי התחייבויותיו - שנענתה בסירוב.

בבנק תובעים את החזר מלוא הערבות. גורם המעורב בפרשה מסר באפריל כי "בעבר לאומי חשב שבן דב מסוגל להביא כסף מבלי שיינקטו נגדו צעדים, אך כעת הבנק הבין שבן דב לא יביא את הכסף, ולכן החליט לפעול בצורה תקיפה, ומכתב ההתראה הוא רק צעד ראשון".

טאו של בן דב נקלעה למשבר קשה בשנים האחרונות, על רקע השקעות כושלות בשוקי ההון והנדל"ן, ולא פרסמה דוחות מהרבעון הראשון אשתקד. בשנים 2008-2011 צברה הפסדים של כ-850 מיליון שקל, אשר יצרו לה גירעון של יותר מחצי מיליארד שקל בהון העצמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully