וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה אחרי החופש: כדאי שתחכו עם הטיסה לחו"ל

ספיר פרץ-זילברמן

13.7.2013 / 10:43

שבוע אחד בלבד מפריד השנה בין סוף החופש הגדול לבין ראש השנה, ומי שתחילת שנת הלימודים אינה מהווה תאריך מגביל עבורו, יוכל למצוא בספטמבר דילים מפתים במיוחד

למי שהחמיץ חופשה זולה יותר בימים שבין המצרים (25 ביוני-16 ביולי) - לא נורא. חלון הזדמנויות נוסף לחופשה מעבר לים במחירים שפויים נמצא בפתח: בין 27 באוגוסט - עם החזרה לבית-הספר, ועד 3 בספטמבר - רגע לפני הפיק של חגי תשרי.
בדומה לבין המצרים, גם בחלון האמור, מי שאינו כבול במגבלות שונות או מוכן להאריך את חופשת בית-הספר והגן של ילדיו לטובת העניין, יכול לחסוך עד עשרות אחוזים בחופשה בנכר.

"כדאי לדחות את נסיעות יולי-אוגוסט לסוף אוגוסט-תחילת ספטמבר, כי המחירים צונחים ב-25%-35% בין שתי התקופות, וצפויים לרדת עוד יותר: בכ-10%-15% נוספים, ככל שנתקרב למועד", אומר טל אפטה, מנכ"ל גרופון תיירות.
לדבריו, החל מהשבוע השני של ספטמבר נהיה עדים לעלייה של כ-30% לעומת מחירי תחילת ספטמבר.

אגם קורנס בכרתים. ShutterStock
ההבדל מהותי, חכו לספטמבר. כרתים/ShutterStock

בסוכנות הנסיעות אשת טורס מדווחים על ירידה של עד 30% במחירי הנופש בשבוע האחרון של אוגוסט-תחילת ספטמבר בהשוואה למחירי תחילת ואמצע אוגוסט.

"חגי תשרי מתרכזים השנה בחודש ספטמבר המהווה המשך ישיר לחופש הגדול של יולי-אוגוסט. לכן, כדאי לנצל הזדמנויות כמו שבוע הביניים, בו נראה מחירים אחרים ביחס לתקופת השיא. השבוע של סוף אוגוסט ותחילת ספטמבר הוא זמן מצוין לצאת לחופש: מזג-האוויר נוח יותר, בתי-המלון מתרוקנים, והחופשה הרבה יותר שקטה", אומרים באשת טורס.

גם בסוכנות הנסיעות איזי גו מדווחים על חיסכון של 25%-30%. "במהלך השבוע המסוים שבין תום חופשת הקיץ והחזרה לבית-הספר לבין תקופת החגים, מחירי חבילות הנופש בחו"ל יורדים עד 30% ומטפסים בחזרה בחגים", אומר יואב קרני, סמנכ"ל סוכנות הנסיעות איזי גו.

זול יותר, אבל לא תמיד

למרות כל האמור, מבדיקה שערכנו מתברר כי נכון להיום ניתן למצוא מגוון חופשות בחו"ל בראש השנה במחירים נמוכים יותר ממחירי סוף אוגוסט. סוכות, בכל מקרה, יהיה יקר.

כך למשל, חבילה הכוללת טיסה עם אל-על ו-4 לילות במלון מינרווה (3 כוכבים) בבוקרשט, על בסיס ארוחת בוקר, עולה למזמינים היום דרך אתר אל-על 580 דולר לאדם (בחדר זוגי) בשבוע הביניים המדובר, שהם 20 דולר יותר מאותה חופשה בדיוק בראש השנה (בין התאריכים 4-8 בספטמבר).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
" ניתן למצוא נכון להיום חבילות בחו"ל בראש השנה במחירים נמוכים יותר ממחירי סוף אוגוסט". רודוס/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם חופשה בת 5 לילות ברודוס במלון לה מרקיז (5 כוכבים), על בסיס חצי פנסיון למשפחה בת 4 נפשות, נמצאה באתר וואלה טורס יקרה יותר בסוף אוגוסט ב-30 דולר בהשוואה לאותה חופשה בדיוק בראש השנה: 800 דולר לעומת 770 דולר בהתאמה.

פער של 10% (98 דולר) מצאנו גם בחופשה בת 7 לילות במלון סטורן פאלאס (5 כוכבים) באנטליה, על בסיס הכל כלול למשפחה בת 4 נפשות: 965 דולר לעומת 867 דולר בהתאמה.
כך גם בחבילה לפראג: כ-650 דולר לטיסה ו-4 לילות במלון אולימפיק (4 כוכבים) בסוף אוגוסט על בסיס ארוחת בוקר לזוג, לעומת כ-600 דולר לחבילה זהה בראש השנה: זול יותר בראש השנה בכ-7%.

גם במקרה של כרתים, מצאנו בסוכנות איזי גו חבילה של טיסה ו-3 לילות במלון אקווילה ריטימנה (5 כוכבים) על בסיס חצי פנסיון בראש השנה הזולה במעט - 24 דולר לאדם - בהשוואה לשבוע הביניים האמור: 655 דולר בראש השנה לעומת 680 דולר בסוף אוגוסט.

מנכ"ל וואלה! טורס, אריאל אטיאס, מסביר את הרציונל: "בניגוד לחופשה במלונות בארץ, שבהם תקופת החגים היא היקרה ביותר בשנה, ניתן למצוא נכון להיום חבילות בחו"ל בראש השנה במחירים נמוכים יותר ממחירי סוף אוגוסט, כי מסורתית מחירי בתי-המלון בחו"ל בחודש ספטמבר נמוכים ממחירי שיא העונה באוגוסט בשל מזג-האוויר הקריר יותר וסיום החופשות, מה שמאפשר להציע ללקוחות חבילות נופש במחירים אטרקטיביים מאוד, בעיקר ליעדי אגן הים התיכון ואירופה".

עינת ינאי, ראש אגף שיווק של אל-על, סבורה כי הפערים הם נגזרת של היצע וביקוש של כל יעד ויעד: "במקרה של בוקרשט, ההיצע וביקוש ליעד זה המאופיין בנוסעים מבוגרים יותר, נמוך יותר בראש השנה ובהתאם גם המחיר במועד זה", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully