וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריבית בישראל לא תעלה בעתיד הנראה לעין"

קובי ישעיהו

14.7.2013 / 8:45

עידן אזולאי מאפסילון: "מניות שמרבית פעילותן במשק המקומי יתקשו להציג צמיחה. לעומתן, חברותיהן האמריקאיות ימשיכו ליהנות ממגמות המקרו החיוביות"

"הריבית בישראל לא תעלה בעתיד הנראה לעין", כך מעריך עידן אזולאי מאפסילון על רקע ההאטה בקצב הצמיחה במשק הישראלי. המסקנה: "אם הריבית לא תעלה בשל קצב הצמיחה היורד, אזי גם אין צידוק לעקום תלול. מח"מ של תיק ממשלתי שקלי צריך לעמוד על רמה שבין כארבע לחמש שנים. המח"מ של החלק הממשלתי הצמוד נותר כחמש שנים. בהמשך לכך, המרווחים של האפיק הקונצרני נמוכים בפרספקטיבה היסטורית, אולם לאור הנ"ל אנו מעריכים שימשיכו לנוע בטווח מחירים צר".

מסקנה נוספת של אזולאי: "מניות שמרבית פעילותן במשק המקומי יתקשו להציג צמיחה. לעומתן, חברותיהן האמריקאיות ימשיכו ליהנות ממגמות המקרו החיוביות. לפיכך, אנו מותירים את הפילוח בתיק המנייתי ביחס של 1/3 – 2/3 לטובת השוק בארה"ב".

השונות בין השווקים מאפשרת למשקיעים לחזור ולהיות בררנים ולהפעיל סלקטיביות. לאחר זמן כה רב שבו כל השווקים בעולם נעו במתאם גבוה אחד מהשני, ייתכן וחזרנו לתקופות "נורמליות" בהן שווקים נבחנו על פי הפרמטרים הספציפיים שלהם ולא על פי מגמה עולמית גורפת. מאחר והחשש מפני קריסת מערכות כללית שפקד את השווקים בשנים האחרונות התפוגג, שבו המשקיעים לתמחר את הסיכון הספציפי של כל משק כפי שזה בא לידי ביטוי בעקומי התשואות השונים.

בעוד שהמשק האמריקאי מציג נתונים שמראים על התאוששות נאה, חברו הישראלי מציג תמונה הפוכה לגמרי. מדד האמון הצרכני של הלשכה שפורסם בשבוע שעבר מהווה המחשה לתחושותיו של הצרכן הישראלי. הצניחה ברמת הביטחון הכלכלי בישראל הורעה מאז פורסמו הצעותיו של משרד האוצר לטיפול בגרעון שכללו פגיעה קשה בכיסו של הצרכן הישראלי. באופן לא מפתיע, המגמה הזו נמשכה גם בחודש יוני, תוך התעצמות המגמה השלילית.

לצד מדד האמון הצרכני, פורסם גם סקר הערכות העסקים. "הנתונים ליוני הראו אמנם על שיפור מסויים ביחס לנתונים של חודש מאי, אלא שנתוני הציפיות מצביעים על אותה מגמה עגומה שניבטת מנתוני אמון הצרכנים. כמעט כל נתוני הציפיות לשלושת החודשים הבאים של המגזר העסקי ובכל הענפים מראים על הרעה ביחס לנתוני החודש שעבר", מציין אזולאי.

בארה"ב צפויה צמיחה של 2.7% בשנה הבאה ומה תחזית הצמיחה של בנק ישראל לשנת 2014? כ-2.5% ללא הגז. זאת אומרת שבפעם הראשונה מזה שנים רבות (שמונה ליתר דיוק), הצמיחה בארה"ב גבוהה מזו שבישראל. והמסקנות? תחזרו להתחלת המאמר.

  • עוד באותו נושא:
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully