וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מותגי הגייז - שוק בעלייה?

ארז ביאלר

14.7.2013 / 16:54

לאחר המפגן המרשים בתל אביב החודש שעבר של תיירי עולם הגייז, מותגי גייז בינלאומיים החלו להתעניין בישראל - שהייתה עד לאחרונה מחוץ לתמונה

רצף של 3 שנים מוצלחות, ועלייה דרמטית במספר התיירים הגאים בתל אביב, הביא לכך שרבים מהקהילה העולמית נחשפו אל קהל הגייז בארץ ובכללם גם בעלי עסקים שונים ומותגים בינלאומיים, שבמהלך ביקורם בנופש בארץ החלו לגלות את חיבתם אל הקהל הישראלי. שבוע הגאווה מוצלח מאוד בארץ, אך ישראלים רבים נוסעים לאירועים בינלאומיים נוספים ברחבי העולם מלבד הגאוות השונות. אירועים מסחריים, כמו פסטיבל הסירקיט בברצלונה, XL SIOR במיקונוס, מסיבות לה דמאנס בבריסל, אירועי ראפידו באמסטרדם, ועוד מגוון פסטיבלים ומסיבות ברחבי אירופה, ארצות הברית ואוסטרליה, מושכים את הקהל הגאה הישראלי.

ישנם מספר פסטיבלים גדולים כל שנה ברחבי העולם, בפרט באירופה, המארחים עשרות אלפי הומואים לשבוע (או יותר) של מסיבות שונות. המותגים עורכים מסיבות קידום לפסטיבל ברחבי העולם לכל אורך השנה, כך לדוגמא חברו צוות פסטיבל הסירקיט מברצלונה עם ליין פוראבר תל אביב למסיבת סירקיט רשמית מקומית בתל אביב. אירוע מסחרי בינלאומי נוסף שעשה עליה לתל אביב השנה זה ה-ROOM SERVICE, שמארח אושיות אופנה ומוזיקה לונדוניות לאירועים שיקים באמסטרדם, ניו יורק וכמובן גם בלונדון. הצוות של ההפקה ביקר בישראל פעמיים בחודשים האחרונים לשתי מסיבות והם מתכננים עוד לשוב. מותג המסיבות PAPA של אחד הדוגמנים הישראלים הכי מצליחים בחו"ל, אליעד כהן, עורך באופן קבוע מסיבות ושיתופי פעולה ברחבי בירות העולם, ועל הדרך מקדם חשיפה של הקהילה העולמית לישראל.

מעבר לשיתופי פעולה של אירועים מסחריים, גם חברות תיירות החלו להבין את הפוטנציאל הגלום בקהל הגאה, שבממוצע טס יותר. לצד חברות תיירות ישראליות שקמו בשנים האחרונות, הפונות לתיירות נכנסת ומציעות מכל טוב שיש בישראל, החלו חברות בינלאומיות מבוססות לפנות אל הקהל הישראלי כדי להציע חבילות למגוון האירועים שצוינו לעיל, חבילות שבעבר לא היו לחלוטין נגישות לקהל הישראלי. אם בעבר כאשר חברות תיירות גאות היו מפרסמות את החבילות לפסטיבלים ברחבי אירופה היו פוסחות על פרסומים בתל אביב, הרי שכיום חברות אירופאיות ואמריקאיות מפרסמות לקהל הישראלי באמצעות הרשתות החברתיות, מגזינים והסלולרי.

דוגמא טובה לכך ניתן לראות בפרסומים של מותג שייט התענוגות והמסיבות לה דמאנס מבריסל שמפרסמים לקהל הישראלי ואף דאגו לבקר עם הספינה לפני כחודש. חברת תיירות היוקרה STEELE שבניו יורק לדוגמא, מציעה לראשונה בישראל חבילת נופש מפנקת לפסטיבל XLSIOR שבמיקונוס. חבילות יוקרה אלו עד היום לא היו נגישות לישראלים. החברה פועלת בתחום מ-2007 ומארגנת נופשים אקסקלוסיביים באתרים מבודדים ברחבי העולם ורק השנה החלה לפנות לקהל הישראלי עם חבילת נופש לשבוע של פינוקים במתחם ווילות יוקרתי. ישנן דוגמאות נוספות מתחום האופנה (כמו מותגי בגדי הים ES ו-CA-RIO-CA ומותג התכשיטים PEREPAIX, שעשו עליה בשנים האחרונות) אך במגוון הענפים המסחריים שפונים לקהל הגאה הבינלאומי ישנה תנודה חדה לכיוון תל אביב.

בעתיד, אם כן, ניתן להניח כי בעקבות חתימת הסכם שמיים פתוחים עם אירופה והתחזקות השקל, הקשרים האלה עם הקהילה הבינלאומית רק ילכו ויתחזקו ונוכל לראות מותגים וחברות נוספות פונים אל הקהל הגאה הישראלי.

  • עוד באותו נושא:
  • להט"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully