וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מדד המחירים לצרכן ביוני עלה ב-0.7%

אדריאן פילוט

15.7.2013 / 8:26

מדובר בעליה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. בין הסעיפים המרכזיים שהשפיעו על מדד יוני ניתן למנות את העלאת המע"מ באחוז לרמה של 18%

מדד המחירים לצרכן עלה בחודש יוני בכ-0.7%, כך מעריכים רוב החזאים בשוק ההון. מדובר בעליה הגדולה ביותר מאז אוגוסט 2012. בין הסעיפים המרכזיים שהשפיעו על מדד יוני ניתן למנות את העלאת המע"מ באחוז לרמה של 18%. העלאת המע"מ תורמת לעלייה של כ-0.5% למדד, ותורגש גם במדדים של יוני ויולי. גם עליית מחירי החשמל באמצע מאי השפיעה על מדד יוני. מחירי הדלק שעלו ב-3.5% והיחלשות השקל השפיעו גם הם על מדד יוני.

לפי האנליסטים, סעיף הדיור, המהווה כרבע ממדד המחירים לצרכן, רשם עלייה משמעותית של כ-0.4%. גם מחירי ההלבשה וההנעלה עלו בכ-10% מסיבות עונתיות והשפיעו על גידול המדד. למרות הזינוק במדד, כלל הכלכלנים בשוק ההון מעריכים כי אין מדובר בשינוי בסביבת האינפלציה, שנותרה מתונה בגלל החרפת ההאטה בפעילות הכלכלית במשק, אלא בצירוף של נסיבות נקודתיות (העלאות מסים ועליות עונתיות) שגרמו לעלייה חד פעמית במדד. נזכיר כי מתחילת השנה עומדת האינפלציה על 0.5%, וב-12 החודשים האחרונים על 0.9% - מחוץ ליעד יציבות המחירים שקבעה הממשלה (בין 1% ל-3%).

"בהינתן החולשה במשק ובהיעדר סיכונים אינפלציוניים, אנו מעריכים כי נתוני המאקרו תומכים בהפחתת ריבית נוספת בחודשים הקרובים", כתב אורי גרינפלד, מנהל מאקרו בבית ההשקעות פסגות. "התחזקות השקל מול סל המטבעות מאז ההפחתה האחרונה מחזקת תחזית זו. עם זאת, בהיעדר אירועים חריגים (כמו התחזקות משמעותית נוספת בשקל עד ההחלטה בסוף החודש), הוועדה המוניטרית עשויה לבחור להמתין לכניסתו של הנגיד החדש לתפקיד, לפני שתבחר להפחית שוב את הריבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully