וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בעליות, סיטיגרופ עלתה 2%

קובי ישעיהו

15.7.2013 / 23:38

המדדים המובילים בשיאי כל הזמנים. המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.4% ביוני, נמוך מהתחזיות, אך פעילות הייצור בניו יורק התחזקה ביולי זה החודש השני ברציפות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות, על רקע נתוני מאקרו מעורבים וכאשר עונת הדוחות תופסת תאוצה. המסחר בבורסות אירופה נסגר בעליות בעקבות הראלי בוול סטריט בשבוע החולף ועל רקע נתון הצמיחה החיובי יחסית שפורסם היום בסין.

נתוני סגירה בוול סטריט, 15 ביולי 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 15 ביולי 2013/גלובס

"המחצית השניה של השנה יצאה לדרך, ודברים כבר נראים מעודדים", אומר היום סם סטובל, אנליסט מניות ראשי ב-S&P קפיטל. "קטליזטורים להתקדמות של השוק, כמו גם של האופטימיות שלנו, אפשר למצוא בדרך שבה אנו רואים תקדימים היסטוריים, תחזיות כלכליות ושיקולים טכניים".

גולת הכותרת באסיה היום היו נתוני הצמיחה לרבעון השני בסין. הכלכלה השנייה בגודלה בעולם הפיגה את החששות המוקדמים וצמחה בקצב שנתי של 7.5% ברבעון השני - אומנם מדובר בהאטה לעומת הרבעון הקודם, אך בהתאם לתחזיות המוקדמות של הממשלה ושל אנליסטים בשוק.

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסם היום נתון המכירות הקמעונאיות בארה"ב, שעלו בשיעור של 0.4% בחודש יוני, בעיקר בשל ביקוש גבוה לכלי רכב ומחירי הדלק המאמירים. הכלכלנים צפו עליה חדה יותר של כ-0.9%. רכישות כלי הרכב עלו בחודש שעבר בקצב של 1.8%, מה שתרם לעלייה במכירות הכלליות. מדובר בעליה החדה ביותר מאז נובמבר. להוציא כלי הרכב, המכירות הקמעונאיות נותרו ללא שינוי מחודש מאי.

בנוסף התפרסמו היום המלאים העסקיים לחודש מאי, שהציגו עליה של 0.1% לכ-1.66 טריליון דולר. אנליסטים צפו כי המלאים ישארו ללא שינוי.

עוד התפרסם מדד האמפייר סטייס לחודש יולי, המודד את הפעילות היצרנית באזור ניו יורק. המדד טיפס זה החודש השני ברציפות, ל-9.5 נקודות מ-7.8 נקודות ביוני. אנליסטים ציפו לקריאה של 5.9 נקודות.

"אנחנו שמחים שהשוק מתמקד שוב ביסודות", אומר היום פול מנגוס, ראש מחלקת מחקר מניות בוולס פרגו, בהתייחסו לתגובת השוק לנתוני המאקרו.

סיטיגרופ פרסמה דוחות

לאחר שביום שישי הבנקים ג'יי.פי מורגן (54.92 0.09%-) ווולס פארגו (43.325 1.63%+) הציגו ביצועים טובים ועקפו את התחזיות, היום פירסם תוצאות לפני פתיחת המסחר סיטיגרופ (51.85 2.04%+), שדיווח על רווח של 1.25 דולר למניה, לעומת הצפי שעמד על 1.18 דולר למניה. הרווח הנקי סך הכל עמד על 4.2 מיליארד דולר וההכנסות הסתכמו ב-20.5 מיליארד דולר.

חברת טאואר (5.01 0.40%+) הודיעה היום על הרחבת היחסים העסקיים עם חברת IR (International Rectifier) עם חתימה על הסכם ל-7 שנים במסגרתו תייצר טאואר משפחת מוצרים חדשה עבור IR במפעלה שביפן (Fab 4) ובנוסף תייצר מוצרים נוספים אחרים במפעל Fab2 שבמגדל העמק.

שופט בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין החליט היום למנות כונס נכסים לחברת אלווריון (0.45). כונס הנכסים, רואה החשבון יואב כפיר, התבקש על ידי השופט להגיש דו"ח ראשוני בתוך 3 ימים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully