וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדל"ן דרך מועדוני הצרכנות – הפתרון לבעיית הדיור?

אבירם רונן

16.7.2013 / 11:38

יותר ויותר אנשים מגלים את האפשרות לרכוש דירה דרך מועדוני צרכנות. כל הצדדים מרוויחים מהעיסקה אך אבירם רונן מסביר למי היא דווקא לא עוזרת

תחום מועדוני הצרכנות הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות. כיום, נראה שכל אחד מאיתנו חבר לפחות במועדון צרכנות אחד, וחלקנו אף חברים במספר מועדוני צרכנות שונים, כאשר כל אחד מהם משמש אותנו למטרה אחרת. אחד התחומים אליהם נכנסו מועדוני הצרכנות ביתר שאת לאחרונה הינו תחום הנדל"ן.

למה דווקא עכשיו?

אמנם מועדוני הצרכנות הגדולים והמשמעותיים במשק מציעים לחברים עסקאות בתחום כבר שני עשורים, אך נראה כי הביקוש לרכישת דירות דרך מועדוני הצרכנות החל לצבור תאוצה ממשית רק לאחרונה. כמו כן, בעוד שעד לאחרונה המועדונים שפעלו בתחום הנדל"ן היו בעיקר מועדוני עובדים, שנתפשים ככאלו הדואגים לעובדים. לאחרונה ניתן להצביע על כניסת יותר ויותר מועדונים רשתיים (רשתות קמעונאיות ועוד), לתחום זה, תוך ניסיון של אותן רשתות להצטייר בעיני הצרכן ככאלו הדואגות לו ומציעות ללקוח סיוע והנחות בתחומים שהם לא צרכניים גרידא.

כך, מעצם היותם של מועדוני הצרכנות חוצץ בין הצרכן לעולם הגדול, האפשרות לשימוש במועדונים כאמצעי לייעול הקנייה ולחסכון כלכלי הופך משמעותי יותר ויתרונותיהם של המועדונים מתחדד, בייחוד בתקופה זו בה מעמד הביניים נשחק, המחירים עולים ויותר משפחות מתקשות לסגור את החודש.

אז למה דווקא עכשיו? נראה כי כל הצדדים השכילו להבין את הפוטנציאל הגדול הגלום בעסקאות נדל"ן דרך מועדוני הצרכנות. ההמתנה הארוכה והנכזבת לירידה במחירי הדירות, הביאה רבים לחיפוש אלטרנטיבה לרכישת דירה במחירים שפויים, וכך את הנהירה אחר קבוצות רכישה החליף ביקוש גובר של הצרכנים להגשמת חלום הדירה באמצעות מועדוני הצרכנות.

ברכישת נדל"ן דרך מועדוני הצרכנות נדמה כי כולם יוצאים מורווחים: החברים במועדון מקבלים הנחה, המועדון גוזר את עמלתו והקבלנים מוכרים בבת אחת כמות גדולה של דירות. אך בפועל הסוגיה מורכבת יותר. כך, לפני שרוכשים דירה דרך מועדון צרכנות, יש לבדוק לעומק את פרטי הפרויקט – באיזה יזם מדובר? מי מלווה את הפרויקט? חשוב לוודא גם את מצב היתרי הבנייה במקום, המפרט הטכני של הפרויקט המוצע וכו', זאת כיוון שהמועדונים אינם מתחייבים לאיכות המוצר, והאחריות כאן הינה על הרוכשים. כך תוכלו להקטין את הסיכון לרכישת חתול בשק ולוודא כי אכן מדובר בפרויקט כדאי. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי שיעור ההנחה הממוצע ברכישת דירה דרך מועדוני הצרכנות עומד על 7%.

העסקאות בתחום שמציעים מועדוני הצרכנות אמנם קורצים, אך אחת הקבוצות להן העסקאות אינן מספקות מענה היא דווקא הזוגות הצעירים. כך, לרוב מספר הדירות הרלוונטיות לזוגות צעירים המוצעות בעסקאות אלו מוגבל, הביקוש גבוה מההיצע והן נחטפות במהירות. ליזמי הפרויקט אין אינטרס להקצות כמות גדולה של דירות מסוג זה וכך בעצם נוצר מצב בו עסקאות הנדל"ן המוצעות דרך מועדוני הצרכנות אינן מהוות כיום פתרון מספק עבור צעירים וזוגות.

העקומה ברורה- ככל שמחירי הדיור יאמירו, אל מול השכר הממוצע במשק ויותר ישראלים יתקשו במימוש החלום לרכישת דירה משלהם, כך יגדל מספר עסקאות הנדל"ן המוצעות במסגרת מועדוני הצרכנות, וכן הביקוש אליהם בקרב הצרכנים והלגיטימציה לרכישת דירה באמצעות המועדונים.

אבירם רונן, מנכ"ל חברת Knowledge 4 all מקבוצת נופשונית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully