וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון מתפטרת מתפקידה

עירית אבישר

17.7.2013 / 16:20

לבנון כיהנה בתפקיד 7 שנים ומשכה שכר של כמעט 10 מיליון שקל ב-5 שנים. בין לבנון ליו"ר הבורסה סם ברונפלד נוצרה לאחרונה מתיחות

על רקע בעיית התייבשות הבורסה והמתיחות עם היו"ר סם ברונפלד, אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה, עוזבת את תפקידה. כך נודע ל"גלובס". לבנון הודיעה היום לדירקטוריון הבורסה כי תסיים את תפקידה, אותו מילאה במשך 7 השנים האחרונות.

בשנתיים האחרונות התמודדה לבנון עם הצטמקות מחזורי המסחר בבורסה. נזכיר כי מחזורי המסחר בבורסה בת"א ירדו בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, ובמקביל גם מספר החברות הרשומות למסחר. בשוק ההון החלה להתעורר ביקורת על כך שהנהלת הבורסה לא נוקטת בצעדים מהותיים לטיפול במצב.

וכאילו לא מספיק משבר מחזורי המסחר, בין לבנון וברונפלד נוצר מתח בתקופה האחרונה. ברונפלד סבור כי התייבשות הבורסה היא מגמה זמנית שתחלוף בסופו של דבר, ואילו לבנון טענה כי יש לטפל בבעיות הללו באופן מיידי, והיא אף הציגה לדירקטוריון הבורסה לפני כשבוע תכנית לטיפול בבעיה.

עדות למתח בין השניים נחשפה ב"גלובס" בשבוע שעבר, כאשר פורסם כי ברונפלד העביר לחברי הדירקטוריון חוות דעת, ולפיה התפקוד של המנכ"לית לבנון הוא בינוני. אמנם הוא העניק לה ציונים טובים בחלק מהפרמטרים, במיוחד בניהול השוטף, אך שקלול סך הפרמטרים הניב ציון בינוני.

לבנון וברונפלד ספגו בשנים האחרונות גם ביקורת לגבי גובה השכר שקיבלו. עד שנת 2011 זכו ברונפלד ולבנון לתוספת שכר של 6% לפחות מדי שנה, ולבונוס של שש משכורות. בחמש השנים האחרונות (2008-2012), גרף ברונפלד (שמועסק ב-80% משרה) 9.3 מיליון שקל. עלות שכרה של לבנון במשך אותן שנים עמד על 9.6 מיליון שקל, מהם 1.76 מיליון שקל בשנה שעברה.

לבנון בת ה-63, שימשה בתפקידים שונים בבורסה במשך 28 שנים, ובתפקיד המנכ"ל היא מכהנת מזה 7 שנים כאמור. לפני כן, עבדה לבנון במשך כ-13 שנים בשב"כ, והייתה אחראית בין היתר על הקמת מערך המיחשוב של שירות הביטחון הכללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully