וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-G20: עדיף תוכנית לעידוד צמיחה על פני צנע

פאדי מועלם

20.7.2013 / 18:19

היום תינעל פסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 שנערכה במוסקבה. השרים וראשי הבנקים המרכזיים הסכימו על שינוי מדיניות במסגרתה יעדיפו תוכניות לעידוד צמיחה על פני תוכניות צנע

היום תינעל פסגת שרי האוצר של מדינות ה-G20 שנערכה במהלך סוף השבוע בבירה הרוסית מוסקבה. שרי האוצר החליטו על שינוי מדיניות בכל הנוגע לטיפול במשברים הכלכליים בעולם ולעבור לתוכניות לעידוד צמיחה במקום להמשיך ולהתמקד בתוכניות צנע וקיצוצים.

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת כי שרי האוצר וראשי הבנקים המרכזיים צפויים להוציא היום הודעה משותפת בעניין לאחר שישימו את הנגיעות האחרונות עליה. ההנהגה הכלכלית צפויה להודיע כי המעבר בין שתי המדיניות צפויה להיות הדרגתית על מנת להימנע מתגובה חריפה מדי בשווקים שעלולה לפגוע בנסיונות הצמיחה. מטיוטה שהגיעה לידי "רויטרס" עולה כי שרי האוצר הסכימו על תוכנית פעולה שתוצג במהלך פסגת מנהיגי מדינות ה-G20 שתיערך בחודש ספטמבר ברוסיה, תכלול תוכנית לעידוד הצמיחה ותעודד תעסוקה, במקביל לדרישה לאיזון בביקוש העולמי והחובות.

"אנחנו עדיין מודעים לסכנות ולההשלכות השליליות הלא רוציות במדיניות מוניטארית מקלה שנמשכת לאורך זמן", כתוב בטיוטה. "שינויים עתדיים של מדיניות מוניטארית יבוצעו בצורה זהירה ויצאו הודעות ברורות בעניין".

וושינגטון הצליחה לרשום הישג קטן כשבלשון ההודעה לא הוגדרו יעדים פיסקאליים ברורים אלא הסתפקה בקביעה כי השינויים יבוצעו בהתאם להתפתחויות. גורמים שנכחו בישיבות סיפרו כי גרמניה הייתה הפעם פחות אסרטיבית בדרישות שלה לקבוע יעדים מחייבים להפחתת החובות.

  • עוד באותו נושא:
  • G20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully