וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל בפער גדול מהעולם בתשתיות האינטרנט"

גד פרץ

21.7.2013 / 11:45

מדינות כמו פולין, טורקיה, סלובניה פורטוגל ואפילו יוון משיגות את ישראל, שמדורגת עם אפס חיבורים בסיבים אופטיים - הכישלון הגדול ביותר של משרד התקשורת בשנים האחרונות

אפס חדירה של סיבים אופטיים בישראל בהשוואה למדינות ה-OECD, כך עולה מעבודה ששיחרר הארגון בסוף השבוע אשר סוקרת את צמיחת החיבורים מבוססי סיבים אופטיים בעולם. על פי העבודה, המדינות שמובילות בנושא חדירת סיבים אופטיים הן יפן ודרום קוריאה בהן נרשמת חדירה של מעל 60%. הסקר נערך בחודש דצמבר 2012 והוא העדכני ביותר.

באופן כללי מצביע הסקר על גידול משמעותי בחיבורים מבוססי סיבים אופטיים מסך כל חיבורי האינטרנט בפס הרחב (נחושת וכבלים). נתח השוק של הסיבים האופטיים במדינות ה-OECD הגיע לשיעור של 14.9% מכלל החיבורים (48.7 מיליון חיבורים). הגידול השנתי הכולל בסיבים צמח ב-12.7%, פי 4 מאשר הצמיחה בחיבורים שאינם על בסיס סיבים אופטיים.

לוקסמבורג (324%) אוסטריה (193.9%), טורקיה (169.9%) ושוויץ (149.6%) רשמו את הגידול המרשים ביותר בפריסת סיבים במונחים שנתיים. 7 מדינות בסך הכל צמחו בשיעורים שמעל ל-100% ו-11 מדינות צמחו בשיעורים של מעל ל-50%.

מדינות כמו פולין, טורקיה, סלובניה פורטוגל ואפילו יוון משיגות את ישראל, שכאמור מדורגת עם אפס חיבורים בסיבים אופטיים - דבר המבטא את הכישלון הגדול ביותר של משרד התקשורת בשנים האחרונות.

גם בשיעור חדירת הפס הרחב ישראל נמצאת באמצע מבין מדינות ה-OECD. שיעור חדירת הפס הרחב בשוויץ הוא הגבוה ביותר פר 100 תושבים, עם חיבור של מעל 40 תושבים. אחריה ניתן למצוא את הולנד ודנמרק. ישראל כאמור אי שם באמצע עם 25 דיירים בממוצע מתוך 100 המחוברים לפס רחב בשלל טכנולוגיות. הטכנולוגיה המובילה במדינות ה-OECD היא חיבור מבוסס DSL.

גם בנושא חדירת הפס הרחב ניתן לראות שבישראל עדיין ישנם באופן יחסי הרבה מאד בתים לא מחוברים כלל לאינטרנט ביחס למדינות ה-OECD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully