וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: הפועלים נהג ללא דופי מול זיסר

אפרת פרץ

21.7.2013 / 11:55

ביהמ"ש המחוזי בת"א קיבל את עמדת בנק הפועלים בנוגע לתביעה שהגיש נגד אירופה ישראל. השופט אורנשטיין: "זיסר הודה שלא עמד בהתחייבויות". מונה כונס נכסים

בית המשפט המחוזי בת"א קיבל היום (א') את עמדת בנק הפועלים בנוגע לתביעה שהגיש הבנק נגד חברת אירופה ישראל של מוטי זיסר, בעניין מימוש מניות אלביט הדמיה.

"הבנק נושה בחברה, פעל ללא כל דופי", אמר השופט איתן אורנשטיין. "הבנק גילה אורך רוח ובא לקראת החברות פעם אחר פעם, והן לא השכילו לעמוד בהתחייבות בפני הבנק כאשר זיסר אף הודה שלא עמד בהתחייבותיו בפני הבנק".

באשר עמדת החברה כי זיסר יישאר כמנהל, אמר השופט כי "לא קיבלתי אותה כי חיוני ביותר שזיסר ישאר מנהל, אך החלטתי נוגעת להסדר החוב המתנהל באלביט הדמיה".

ביהמ"ש מינה את גיורא ארדניסט ככונס הנכסים באירופה ישראל והורה לו להגיש דוח תוך שבועיים. בינתיים, הכונס לא יורשה למכור מניות אלביט הדמיה למשך 60 יום, אז יוכלו הצדדים להגיש את הסתייגויותיהם בדבר מכירת המניות.

ביהמ"ש התבקש להורות על מימוש שעבודים שברשותו של זיסר לטובת חוב של כמיליארד שקל כלפיו, כאשר הבטוחה העיקרית היא בעיקר על מניות אלביט הדמיה. הבנק פרס מספר עילות להיעתר לבקשתו, בין היתר הפסקת תשלומים ופגיעה בשווי הבטוחות שבידיו. מנגד, החברה התנגדה לכך כי לטענתה סכום הריבית זניח וכי הבנק פועל ממניעים פסולים שכן לא היה מעורב במגעים בין החברה לקרנות הזרות בגיבוש המתווה להזדר חוב באלביט הדמיה.

"מצאתי שיש יסוד מוצק על מימוש השעבודים של הבנק ובחרתי לאמץ את עדויות הבנק", אמר השופט. "אירופה ישראל לא עמדה במועדי הפרעונות. לעומת זאת, גרסת החברה שנשענה על עדות זיסר, נשענה על אבנים רעועות. עמדתי על כך שהחברה נמנעה מלהעיד את אנשי הכספים שיתמכו בעדות שיסר וכמו כן לא המציאה מסמכים התומכים בגרסתו. שוכנעתי שחלה הרעה במצבה של הבטוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully