וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע של שיאים: נעילה מעורבת בוול סטריט

קובי ישעיהו

22.7.2013 / 23:11

ב"פד" שומרים על פרופיל נמוך. בחודש יוני נרשמה ירידה של 1.2% במכירת הבתים הקיימים. מקדונלד'ס פספסה את התחזיות ודיווחה על רווח של 1.38 דולרים למניה

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') במגמה מעורבת ביום תנודתי, לאחר השיאים שנרשמו בשבוע שעבר. שבוע המסחר נפתח ללא חדשות מרכזיות מה'פד', ועיקר תשומת הלב נמצאת סביב הדוחות הכספיים של חברות מובילות.

לראשונה זה כמה שבועות, בכירי ה'פד' שומרים על פרופיל נמוך ואינם יוצאים בהצהרות פומביות בכל הנוגע למדיניות המוניטרית העתידית של הבנק המרכזי. לכן, אנליסטים רבים מעריכים כי השבוע עונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה, תהיה הגורם המרכזי שישפיע על כיוון המסחר בוול סטריט.

נתוני סגירה בוול סטריט, 22 ביולי 2013. גלובס
נתוני סגירה בוול סטריט, 22 ביולי 2013/גלובס

"ה'פד' סיים לדבר עד השבוע הבא ואנחנו נהיה עדים לדוחות כספיים ולדיווחים מהקונגרס השבוע", אומר בריאן באטל, מ-Performance Trust Capital Partners. "יכול להיות שנהיה תקועים אם השוק יצליח להמנע מ-sellof, אבל כדי להתרומם גבוה יותר אנחנו זקוקים ליסודות טובים יותר. אנחנו עדיין נשענים על נזילות מה'פד', והירידה שהייתה כתוצאה מהדיבורים על צמצום הרכישות נמחקה בשבועיים האחרונים".

עד כה כ-20% מהחברות הנסחרות במדד ה-S&P 500 דיווחו. השבוע ידווחו חברות ענק כגון אפל, מקדונלדס, בואינג, קטרפילר, פפסיקו ופייסבוק. כאשר עורכים סיכום ביניים של עונת הדוחות, ניתן לומר שהיו מספר מהמורות, ואנליסטים מעריכים כי יהיו אכזבות נוספות בהמשך. זאת, חרף העובדה ש-65% מהחברות שדיווחו עד כה עקפו את תחזיות הרווח ו-51% עקפו את תחזיות ההכנסות, כך לפי נתונים של תומפסון-רויטרס.

"מנהלי החברות עושים זאת שוב, הם מנהלים את הציפיות בצורה טובה", טוען סאם סטובל, אסטרטג השקעות ראשי בחברת S&P/Capital IQ. "הציפיות היו לעלייה של 2.9% ברווחי החברות ולאחרונה ראינו שהציפיות עלו ל-3.9%. אם ההיסטוריה חוזרת על עצמה, אז אנו נראה עלייה של כ-4%-5% ברווחי החברות". עם זאת, סטובל מעריך שצפויה אכזבה בשורת ההכנסות. "בהתחלה צפינו לעלייה של כ-0.5% בהכנסות. כעת אנו מעריכים כי תחול ירידה של כ-1.2%-2.4% בהכנסות".

בזירת המאקרו, פורסם היום כי מכירות הבתים הקיימים ירדו בחודש יוני בשיעור של 1.2% לשיעור שנתי של 5.08 מיליון בתים. מרבית האנליסטים ציפו לנתון של כ-5.3 מיליון בתים. המחיר הממוצע לבית עמד ביוני על 214,200 דולר, עלייה של 13.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

מקדונלדס פספסה

מקדונלד'ס (97.57 2.69%-) פרסמה את תוצאותיה לפני פתיחת המסחר ופספסה את תחזיות האנליסטים. החברה דיווחה על רווח של 1.38 דולרים למניה ברבעון השני של השנה, לעומת 1.32 דולרים למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות גדלו ל-7.08 מיליארד דולר או 6.92 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים בשוק צפו רווח של 1.4 דולר למניה ברבעון.

נטפליקס (261.96 0.99%-) תפרסם לאחר הסגירה, כשהצפי הוא לרווח של 40 סנט למניה. גם טקסס אינסטרומנטס (37.42 0.43%+) וקימברלי קלארק (97.54 1.96%-) יפרסמו תוצאות.

מחר לאחר סיום המסחר תדווח אפל (425.83 0.21%+) שצפויה לדווח על רווח של 7.31 דולר למניה ברבעון. אגב, על-פי דיווח של אתר הוול סטריט ג'ורנל, ענקית הטכנולוגיה האמריקנית החלה לבדוק מסכים בגדלים חדשים יחד עם היצרנית האסייתית שלה. בחודשים האחרונים אפל בדקה מסכים ברמת אב טיפוס הגדולים יותר מצג ה-4 אינץ' לאייפון ומאלו של האייפד המגיע בגודל 9.7 אינץ'. המסך שאפל בחנה לאייפד היה קצת יותר קטן מ-13 אינץ'. בסטנדרט של הטאבלטים מדובר במסך ענק שכבר מתאים יותר ללפטופ.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully