וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברת חשמל חדלת פירעון, הרפורמה תביא לפיטורים"

23.7.2013 / 10:54

במסיבת עיתונאים משותפת הכריזו שר האנרגיה סילבן שלום ויו"ר ההסתדרות עופר עיני על פתיחת המו"מ לרפורמה בחברת החשמל. "המצב שאליו הגענו הוא מצב של SOS"

שר האנרגיה והמים סילבן שלום, יו"ר ההסתדרות עופר עיני וראש צוות ההיגוי לרפורמה בחברת החשמל אורי יוגב קיימו היום (ג') מסיבת עיתונאים בנושא פתיחת המו"מ על הרפורמה בחברת החשמל. אתר "גלובס" העביר את המסע"ת מבית אמות משפט בת"א בשידור חי.

"זהו יום חשוב למדינת ישראל ולמשק האנרגיה", פתח שלום את דבריו. "כשנכנסתי לתפקיד חשכו עיני. ראיתי שהחברה אולי לא תוכל לספק חשמל בקיץ, שנמצאת בחוב של 70 מיליארד שקל ועברה למעשה לחדלת פירעון. אם היה מדובר בחברה פרטית - הדירקטוריון וההנהלה היו צריכים להסיק מסקנות. היינו מגיעים גם לכינוס נכסים. היכן היה הפיקוח? הניהול? הביצוע? המדיניות? המצב שאליו הגענו הוא מצב של SOS... חייבים למנוע את ההתמוטטות של חברת החשמל".

שלום אמר שהרפורמה תביא לפיטורי עובדים ולביטול הטבת חשמל חינם לעובדים: "הרפורמה תגרור צמצום מספר העובדים כדי להתייעל וגם פגיעה בהטבות כמו למשל חשמל חינם שהפכה לסמל לרע, לדבר שלא צריך לקרות ולעבור מהעולם. בסיום התהליך הצרכן הישראלי ישלם פחות על החשמל והמשק כולו ייהנה מכך". בסביבתו של שלום מעריכים כי המו"מ על רפורמה בחברת החשמל יניב הסכם היסטורי עד סוף השנה.

אתמול דווח ב"גלובס" כי שלום מתנגד לשיתוף רשות החשמל במו"מ שייפתח היום עם עובדי חברת החשמל על רפורמה בחברה. מדובר בצעד דרמטי, שמבטא את עומק אי-האמון שרוחש שר האנרגיה והמים לגוף שאמור לפקח מטעם המדינה על הנעשה במשק החשמל. "לרשות החשמל יש תפקיד חשוב והיא צריכה לפקח בתחומים שעליהם היא מופקדת אבל היא צריכה לבצע מדיניות ולא להיות בפנים כי אז היינו צריכים להכניס למו"מ גם את הנהלת חברת החשמל וגם את עובדי החברה ואז היה ריב בלתי נפסק בתוך דיוני הוועדה", אמר היום שלום בהקשר זה.

עיני אמר היום במסע"ת כי "דרך ההידברות היא הדרך היחידה להגיע להסכמות עם העובדים ולהביא רפורמה". עיני שיגר עקיצה ברורה לעבר שר התחבורה ישראל כ"ץ, המנסה להוביל בימים אלה רפורמה בנמלים, ואמר: "רפורמה שנבנית בטיול עם הכלב צ'אבי היא לא רפורמה שמתייחסים אליה ברצינות".

עיני הושיט יד לעבר שלום ואמר: "אני ומיקו (צרפתי) נהיה שותפים מלאים למו"מ. זו רפורמה לא פשוטה, שיש בה המון אלמנטים. איך יוצרים איתנות פיננסית, איך מייעלים את החברה, איך נותנים לה להתחרות בצורה הוגנת מול השוק הפרטי שנוצר. בכוחות משותפים, עם דיאלוג אמיתי וכנה, ניתן יהיה להגיע להסכם שיהיה טוב למשק הישראלי וטוב לעובדי חברת החשמל".

כפי שנחשף באחרונה ב"גלובס", בראש צוות המו"מ של המדינה יעמוד הממונה על התקציבים לשעבר באוצר, אורי יוגב. יוגב אמר היום במסע"ת כי "חברת החשמל היא החברה הממשלתית הגדולה ביותר ושווה בגודלה לכל שאר החברות הממשלתיות. בשנים האחרונות התפתחה מערכת פרטית לצד חברת החשמל וזה תהליך שיימשך. הזמן בשל לרפורמה יותר מאשר בעבר. נעשה מאמצים בחודשים הקרובים להציג איזשהו מתווה שיעשה שינוי במשק החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully