וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסגר התיק נגד מנכ"ל פסגות לשעבר רועי ורמוס

יוסי ניסן ואלה לוי-וינריב

23.7.2013 / 20:04

ורמוס לא יישא באחריות פלילית כלשהי. לאחר תשלום קנס של חצי מילון שקלים, ורמוס יוכל לשוב ולכהן כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח. ב-2010 ורמוס נחשד בהרצת אג"ח ממשלתיות

הפרקליטות חתמה היום על הסדר עם מנכ"ל פסגות לשעבר רועי ורמוס, בפרשת המניפולציות באגרות חוב ממשלתיות וקונצרניות בתיק הנוסטרו של החברה מלפני 3 שנים. ורמוס ישלם קנס בהיקף 500 אלף שקל למדינה בתוך 60 יום, ולאחר מכן יוכל לשוב ולכהן כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח. הוא לא יישא באחריות פלילית כלשהי.

לפי הודעת רשות ני"ע, ההסדר הוא מכוח חוק ניירות ערך ובמסגרתו רשאי פרקליט מחוז, על אף קיומן של ראיות לכאורה לביצוע עבירה על ידי חשוד, להתקשר עימו בהסדר שלפיו החשוד ייטול על עצמו אמצעי אכיפה הקבועים בחוק ובכפוף למילויים, לא יוגש כתב אישום והוא לא יידרש להודות במיוחס לו.

כזכור, ב-1 בפברואר 2010 הוכה שוק ההון המקומי בתדהמה, כאשר נודע כי מנכ"ל בית ההשקעות הגדול בישראל דאז מעורב בהרצת אג"ח לכאורה בפסגות, יחד עם שני מנהלים בכירים - דוד אדרי ושי בן-דוד. גם מנכ"ל החברה הבת פסגות ני"ע, שי ירון, היה חשוד במעורבות בפרשה. שני חשודים נוספים היו אהרון נבון, ששימש בתקופה הרלוונטית כמנהל חדר מסחר אג"ח בדויטשה בנק ישראל; וסער וינטראוב, ששימש כברוקר בחדר מסחר אג"ח בדויטשה בנק ישראל.

ב-17 בינואר השנה הודיעה פרקליטות מיסוי וכלכלה כי היא מזמינה לשימוע שלפני העמדה לדין את ורמוס ואת יתר החשודים בפרשת הונאת הנוסטרו. מהודעת הפרקליטות עלה כי בכוונתה להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את ורמוס בעבירות תרמית בני"ע וקבלת דבר במרמה. גם שי ירון, דוד אדרי, שי בן-דוד, אהרון נבון וסער וינטראוב זומנו לשימוע.

הפקליטות כתבה בהודעתה מהערב, כי על ורמוס היה לוודא כי דברים ששמע ממנהל מחלקת הברוקרז' של פסגות ניירות ערך על פעילות ניירות ערך בחשבון הנוסטרו של החברה, לא כללו פעילות בלתי תקינה של מנהלי הנוסטרו, ומשלא עשה כן פגע בניהול התקין של פסגות.

במקור נחשד ורמוס בשותפות בעבירות תרמית בניירות ערך ביחד עם אדרי ושותפיו. הפרקליטות סבורה כי תכני השיחות מבססים חובות התנהגות מצידו של נושא משרה בגוף מפוקח, וכי הימנעותו מנקיטתה היא עבירה לפי סעיף 424 (2) לחוק העונשין, שבצידה קבוע עונש של שנת מאסר אחת וקנס.
ואולם, ורמוס הסכים בכל הזמן בשנתיים וחצי האחרונות להימנע בפועל מעיסוק כמנהל בשוק ההון, ולדברי הפרקליטות, העובדה כי מדובר גם בפרשה מורכבת שהגשת כתב אישום בה תיארך עוד זמן מה, היא סבורה כי נטילת אמצעי האכיפה על ידי ורמוס במסגרת ההסדר עונה על האינטרס הציבורי בנסיבות העניין ולכן התיק נסגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully