וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה; מזרחי טפחות עלתה ב-1.1%

קובי ישעיהו

24.7.2013 / 18:35

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובוול סטריט. אי.די.בי במגעים למכור 30% ממניות כלל ביטוח שברשותה לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום (ד') בעליות שערים על רקע סנטימנט חיובי בבורסות אירופה היום ובשיא אליו הגיע אתמול מדד הדאו ג'ונס בארה"ב. עם זאת, מחזור המסחר היה נמוך גם היום והסתכם בכ-823 מיליון שקל.

מדד תל אביב 100 עלה היום בשיעור של 0.38% לרמה של 1,116.7 נקודות, בעוד מדד המעו"ף הוסיף לערכו 0.32% ועלה לרמה של 1,234.2 נקודות.

אתמול ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו ג'ונס ננעל בשיא חדש, ה-28 במספר השנה. על רקע השקט שמשדרים בכירי ה'פד' בימים האחרונים, המסחר מתנהל על רקע עונת הדוחות שנמצאת בשיאה. בבורסות אירופה נרשם היום סנטימנט חיובי עקב נתונים המצביעים על התאוששות מהירה מהצפוי בכלכלת גוש האירו. היום פורסם מדד ה-PMI (מנהלי הרכש) המשולב לגוש האירו, אשר טיפס ביולי ל-50.4 נקודות לעומת 48.7 ביוני ותחזיות ל-49.1 נקודות.

עונת הדוחות בוול סטריט נכנסת להילוך גבוה ואמש דיווחה חברת הענק אפל לאחר סיום המסחר על תוצאותיה לרבעון השני, ועמדה בתחזיות האנליסטים עם רווח של 7.47 דולר למניה, או 6.9 מיליארד דולר, על הכנסות של 35.32 מיליארד דולר. קונצנזוס האנליסטים עמד על רווח של עד 7.34 דולרים למניה והכנסות של כ-35 מיליארד דולר.

אתמול דיווחנו כי תקציב הביטחון, המהווה את הסעיף הגדול ביותר בתקציב המדינה, נפתח שוב לדיון, לאחר שנציגי מערכת הביטחון ונציגי האוצר התנגשו סביב היקף הקיצוץ בתקציב הקרוב, כך נודע ל"גלובס". "התוכנית לשנה וחצי הקרובות לא מתכנסת מבחינה תקציבית", אמר שלשום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון לוועדה המשותפת לתקציב הביטחון, בראשות אביגדור ליברמן. "הסכמתי שמערכת הביטחון תשתתף בקיצוצים כי אנחנו חייבים לשאת בנטל, אבל מלכתחילה דיברנו על קיצוץ של 3 מיליארד שקל. כעת מדברים אתנו על קיצוץ של 7 מיליארד בשנה וחצי הקרובות. יש כאן נטילת סיכונים שלא יכולה להימשך".

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

מי ירכוש את כלל ביטוח?

בדש ברוקראז' מתחילים לסקר את שיכון ובינוי ( 39.2+0.97%) בהמלצת "קניה" במחיר יעד של 10.3 שקלים. רז מור ואסף קדם, אנליסטים בדש ברוקראז': "אנו מעריכים את שוויה של שיכון ובינוי בכ-4.2 מיליארד שקל. הערך מפעילות פיתוח תשתיות בחו"ל ומענף הנדל"ן למגורים בישראל, שזכו לצמיחה משמעותית בשנים האחרונות, יביאו לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות בשנתיים הקרובות. בראייה ארוכת טווח, קיים סיכון להתכווצות בהיקפי הפעילות בענף התשתיות ואפשרות לירידת מחירי הנדל"ן בישראל. מנגד, צבר איכותי של פרויקטים, ניסיון עשיר ומלאי קרקעות היסטורי יאפשרו לחברה להתגבר על האתגרים ולהמשיך בהרחבת הפעילות גם לשוקי יעד חדשים".

נוחי דנקנר קרוב למכור את מניות כלל ביטוח (6,534 +0.71%) לקבוצת השקעות סינית. אי.די.בי דיווחה היום כי היא במגעים למכור 30% ממניות כלל ביטוח שברשותה לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל - כ-25% מעל מחיר השוק. כמו כן, הסינים יקבלו אופציה לרכישת שאר המניות של אי.די.בי בכלל ביטוח ולמעשה להשתלט על החברה.

שותפות חיפושי הנפט גבעות (4.20 -2.33%), המצויה בקידוח מגד 6, פרסמה אמש הודעה על כינוס אסיפה כללית של בעלי יחידות ההשתתפות שלה. האסיפה אמורה להתכנס ב-14 באוגוסט בכפר המכביה ברמת גן. בין היתר הנושאים שעל הפרק, מבקשת גבעות את אישור האסיפה לביצוע הנפקת זכויות. החלטת השותף הכללי על ביצוע ההנפקה, היקפה ומועדה נובעת, בין היתר, מהצורך של השותפות לעמוד בלוחות הזמנים לביצוע קידוחי מגד 6 ו-8.

אחרי יותר משבוע של הפסקת מסחר במניית אלווריון (88.9+18.69%), חודש אתמול בצהריים המסחר במניה והיא קרסה במעל ל-50%. עם חידוש המסחר צנחה המניה בחדות למחיר שמשקף לחברה שווי של מיליוני שקלים בודדים בלבד. אלווריון היא חברה דואלית שנמצאת כיום בכינוס נכסים, על רקע חובות של 24 מיליון דולר.

חברת אורביט טכנולוג'יס (1,375 +0.36%) הודיעה היום כי Embraer S.A הברזילאית, מיצרניות המטוסים הגדולות והמובילות בעולם, בחרה בפתרון ה-AMSIP - Audio Management Solution over IP שלה, כחלק מתכנית לפיתוח מערכות שליטה ובקרה אוויריות מבוססות על מטוס EMB 145. היקף העסקה כ-4.5 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully