וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט; מניית פייסבוק טסה

25.7.2013 / 23:07

בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו ב-15:30 נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני, שזינקו ב-4.2% לעומת צפי לעלייה של 2.3%

יום המסחר בוול סטריט התאפיין היום (חמישי) בתנודתיות אך נחתם לבסוף בעליות שערים. זאת על רקע נתוני מאקרו מעורבים וסנטימנט שלילי בבורסות אירופה, למרות פרסום נתונים חיוביים בבריטניה, גרמניה וספרד. כיוון המסחר הושפע בעיקר מעונת הדוחות לרבעון השני, הנמצאת בעיצומה.

נתוני המאקרו בארה”ב מעידים על צמיחה מתונה במשק האמריקאי ועל שיפור קל בשוק העבודה – נתונים אלו הם אומנם לא יוצאים מן הכלל, אך מספיק טובים על מנת לרמוז לשווקים כי תכנית התמריצים האמריקאית תגיע לסיומה מוקדם מן הצפוי. כך מעריך רואי קוזין, האנליסט הראשי של בית ההשקעות Utrade.

הפסקת תכנית התמריצים טרם עת צפויה להמשיך ולספק תמיכה למחיר הדולר בטווח הזמן הארוך. כמו כן, גם סביבת הריבית האפסית אשר שררה בשוק האמריקאי בשנים האחרונות עומדת להגיע לקיצה על רקע ההערכות ההולכות וגוברות לגבי תחילת העלאות ריבית בשנה הבאה. גם לתהליך זה תהיה השפעה חיובית לטווח הארוך על שוויו של הדולר האמריקאי מול המטבעות המובילים.

לטענת קוזין "שוק המניות האמריקאי ממשיך לשמור על עוצמה יחסית ונסחר כעת ברמות שיא של כל הזמנים. מהעבר השני, הדולר האמריקני המשיך להתחזק מול המטבעות המובילים בקורלציה ישרה (שהיתה בעבר הפוכה) לשוק המניות האמריקני. אנו מעריכים כי התחזקות במדדי המניות האמריקניים תמשיך בתקופה הקרובה להתרחש במקביל להתחזקות של הדולר האמריקני מול המטבעות המובילים".

אתמול התנהל המסחר באירופה בסנטימנט חיובי עקב נתונים המצביעים על התאוששות מהירה מהצפוי בכלכלת גוש האירו. זאת, עקב פרסום מדד ה-PMI (מנהלי הרכש) המשולב לגוש האירו פורסם, טיפס ביולי ל-50.4 נקודות לעומת 48.7 ביוני ותחזיות ל-49.1 נקודות. בגרמניה התפרסם היום מדד אמון העסקים, שעלה ביולי זה החודש השלישי ברציפות - נתון מעודד עבור ההתאוששות של הכלכלה הגדולה באירופה. מדד ה-Ifo עלה ל-106.2 נקודות לעומת 105.9 נקודות ביוני.

בבריטניה התפרסמו היום הנתונים הראשוניים לתמ"ג הבריטי ברבעון השני, שצמח בקצב של 0.6%, בהתאם לצפי האנליסטים. מדובר בקצב כפול מזה של הרבעון הראשון, אז צמחה הכלכלה ב-0.3%. ובספרד, היום נודע כי שיעור האבטלה ירד ברבעון השני בפעם הראשונה מזה שנתיים. ברבעון השני ירדה האבטלה ל-26.3% מ-27.2% ברבעון הראשון, הודות לעונת תיירות חזקה.
בתחום המאקרו בארה"ב התפרסמו ב-15:30 נתוני ההזמנות למוצרים בני קיימא בחודש יוני, שזינקו ב-4.2% לעומת צפי לעלייה של 2.3%. התביעות השבועיות לדמי אבטלה רשמו עלייה של 7,000 כ-343 אלף, בהתאם לצפי.

דוחות טובים לפייסבוק

בית ההשקעות ברקליס המליץ היום על מניית פייסבוק, לאחר הדוחות הכספיים שפרסמה החברה אתמול, אשר הפתיעו את האנליסטים בשוק. ברקליס מעלים היום את מחיר היעד למניה ב-23%, מ-30 דולר ל-37 דולר. בברקליס מרוצים מהגידול בהכנסות מפרסום בסלולר, טוענים כי מחיר המניה יעלה ברבעון הקרוב, וצופים לחברה רווח תפעולי של 5.45 מיליארד דולר ב-2014.

פייסבוק דיווחה אמש על רווח של 333 מיליון דולר או 13 סנט למניה ברבעון השני, בהשוואה להפסד של 157 מיליון דולר או 8 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם עמד על 19 סנט למניה. בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה בהכנסות ל-1.81 מיליארד דולר, לעומת 1.12 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 14 סנט למניה והכנסות של 1.62 מיליארד דולר.

היום לפני הפתיחה פרסמו דוחות ג'נרל מוטורס שעמדה בתחזיות עם רווח של 75 סנט למניה ברבעון, ודאו כמיקל. בוסטון סיינטיפיק היכתה את התחזיות והמניה מזנקת.
לאחר הסגירה יתפרסמו הדוחות של אמזון וסטארבקס.
בנק קרדיט סוויס דיווח היום על עלייה של 33% ברווח הרבעוני הנקי שלו, בעיקר בשל רווחי חטיבת בנקאות ההשקעות, אולם המניה יורדת בבורסת ציריך. קרדיט סוויס הרוויח 1.05 מיליארד פרנק שווייצרי (1.12 מיליארד דולר) ברבעון השני של השנה, לעומת 788 מיליון פרנק ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו לרווח של 1.03 מיליארד פרנק.

לפי דיווח של סוכנות רויטרס היום, פריגו צפויה להגיש הצעת רכש לחברת ‏Elan‏ מאירלנד. לפי הדיווח, פריגו וחברת ‏Forest‏ עשויות להציע הצעות, ושתיהן מתעניינות באלאן גם בשל החיסכון במס שנובע ממיקומה באירלנד. אלאן מכרה באחרונה זכויות על תרופת ה-‏Tysabri‏ שמתחרה בקופקסון, ומקבלת תמלוגים על מכירותיה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully