וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גולדמן זאקס: "על המשקיעים להתכונן לגרוע מכל"

קובי ישעיהו

26.7.2013 / 11:08

בלנקפיין: "כשהשחקנים או המשקיעים בזירה לא מאמינים, או לא רוצים להאמין, שצפוי שינוי כיוון או אפילו מפולת, אז הם הופכים להיות אדישים וקלי דעת ומגבירים הסיכון למפולת"

מנכ"ל גולדמן זאקס, לויד בלנקפיין ( Lloyd Blankfein), מסתכל על המשבר הגדול של 2008 ואומר כי "על המשקיעים להתכונן לגרוע מכל".

בלנקפיין, בראיון לרשת CNBC, אינו מכוון בדבריו דווקא לטווח הקצר, אלא לטווח הארוך, ואולי הארוך מאוד. "כשמדובר על ניהול סיכונים מדובר למעשה בהתכוננות לתרחישים הגרועים ביותר. וזה לא אפשרות שאולי הם ייקרו, אלא בטוח שהם ייקרו בסופו של דבר".

בלנקפיין מנהל את גולדמן זאקס משנת 2006 וניווט את בית ההשקעות בשנים הקשות של 2007-2009. לדעתו, התרחיש הגרוע ביותר שאפשר להעלות בדמיון, גם אם זה נראה שהוא הזוי לחלוטין, עתיד לקרות בסופו של דבר.

לויד בלנקפיין. mark wilson, GettyImages
בלנקפיין/GettyImages, mark wilson

בהתייחסו להתפוצצות בועת הנדל"ן בארה"ב אומר בלנקפיין כי "כשהשחקנים או המשקיעים בזירה לא מאמינים, או לא רוצים להאמין, שצפוי שינוי כיוון או אפילו מפולת, אז הם הופכים להיות אדישים וקלי דעת וזה מגביר את הסיכונים להתרחשות המפולת".

"כשכולם חשבו שלא ייתכן מצב שיהיו הרבה פשיטות רגל בתחום הנדל"ן אז המשיכו ואף הגבירו את הזרמת ההון לתחום וזה הגדיל את הסבירות לנפילה".

לגבי ההתנהלות של בית ההשקעות במהלך המשבר הוא אומר כי "ניהלנו את הסיכונים בצורה טובה יחסית אולם לא ניהלנו את הקשרים שלנו עם החברה והקהילה בצורה טובה, בלשון המעטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully