וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות פרסם תיקון עקב שגיאה חמורה בסקירה על בזק

גד פרץ

27.7.2013 / 20:05

בזק הבהירה לפסגות שאם לא תפרסם תיקון לעבודה של האנליסטית אילנית שרף היא תשקול לנקוט נגדה צעדים משפטיים. בית ההשקעות פרסם ביום חמישי תיקון

שגיאה חמורה בעבודה שהכין בית ההשקעות פסגות על בזק, אילצה אותו לפרסם תיקון חסר תקדים. ביום רביעי האחרון פרסמה האנליסטית אילנית שרף עבודה מקיפה על בזק לקראת הסדרת השוק הקווי. העבודה התייחסה לשירות מסוים שאותו בזק תיאלץ לספק למתחרותיה שישתמשו בתשתית שלה כדי להגיע ללקוחות באופן עצמאי.
אלא שהעבודה התייחסה לשירות שהוא אינו עומד כרגע כלל על הפרק והוא אינו מתומחר בשלב זה על ידי משרד התקשורת, כך שהעבודה החטיאה לחלוטין את מטרתה, והשוותה בין מוצרים כלל לא רלוונטיים. בנוסף, פסגות הוציאה את העבודה לכל כלי התקשורת בנוסף לגופים המוסדיים, כך שהאירוע עצמו והתיקון שנאלצה פסגות לפרסם נחשפו בצורה פומבית.

בנין בית פסגות. צלם: איל יצהר, גלובס
בנין בית פסגות/גלובס, צלם: איל יצהר

ביום רביעי האחרון הוציאה פסגות עבודה מקיפה על הסדרת שוק התקשורת הקווי. העבודה, לטענת שרף, התבססה על מקורות עצמאיים שהיא אספה במשך חודשיים מבלי שקבלה אותם ממקורות כגון חברות תקשורת או חברות ייעוץ כאלו ואחרות. למעשה הודתה פסגות שכלל לא ביקשה התייחסות לא מבזק ולא ממתחרותיה על הסקירה שהיא עומדת לפרסם. ייתכן שאילו עשתה כן, הייתה נמנעת הטעות. העבודה התייחסה למחירים של שירות שנקרא LLU (Local loop unbundling) שמשמעותו הוא שמפעיל מתחרה קונה מחברת התשתית רק את קו הנחושת מארון התקשורת לבית הלקוח, כלומר רק את המקטע האחרון ברשת בדרך לבית הלקוח תוך כדי שהוא מציב ארונות תקשורת משלו בכל רחבי הארץ, ולמעשה מפקיע מבעל התשתית את הגישה ללקוח באופן מוחלט.

העבודה ההשוואתית של שרף קבעה שהמחיר באירופה של השירות הוא 40 שקלים לקו, בעוד בישראל משרד התקשורת עומד לקבוע כי המחירים הם באזור 60-70 שקלים לקו, מחירים אשר באופן טבעי קרובים למחירים של בזק היום. משמע ניתן להסיק מהעבודה, כי אם המחירים באירופה הם כל כך נמוכים, הרי שלכאורה למשרד התקשורת יש לאן לשאוף מבחינת הורדת המחירים בשוק הסיטונאי למחירים באירופה.
ואולם, עבודת התמחור של משרד התקשורת, והשירות המרכזי שמשרד התקשורת עומד להכריז עליו לצורך מיסודו של השוק החדש (השוק הסיטונאי) הוא כלל לא LLU, אלא שירות אחר לחלוטין שהוא שירות מקצה לקצה שנקרא Bit-stream access. זהו השירות שנבדק בתיק השירות של משרד התקשורת מול החברות וזהו השירות הבסיסי והמרכזי שעומד כרגע על הפרק. בשירות זה בעל התשתית מוכר למתחרה קו מקצה לקצה על מנת לסייע לו בשלבים הראשונים של התחרות, ולא רק מארון התקשורת לבית הלקוח.

מיד עם פרסום העבודה והיוודע גודל הטעות, דרשה בזק מפסגות להוציא תיקון מיידי על מנת להקטין את הנזק שלכאורה נגרם לה. ביום רביעי בשעות אחר הצהריים התנהלו דיונים קדחתניים בין בזק לפסגות אלא שהאחרונה סירבה לנוסחים שדרשה בזק, שאף הבהירה שבמידה ופסגות לא תוציא תיקון, היא תשקול לנקוט בצעדים משפטיים נגדה.
רק ביום חמישי אחר הצהריים הוציאה פסגות תיקון והפרשה הסתיימה.בשיחה עם פסגות ניסה בית ההשקעות להסביר מניין נגרמה הטעות ומדוע השירות הלא נכון קיבל ביטוי בעבודה. לדברי פסגות באירופה רוב השירותים שמספקים חברות התשתית מבוססים על LLU, ולא על Bit-stream access והשירות נכלל ברשימת השירותים של משרד התקשורת שייכללו בהסדרת השוק הקווי החדש. פסגות הכחישה כל קשר למתחרותיה של בזק או מניע זר כלשהו לפרסום, כולל הכחשה לכך שפסגות נמצאת בהמלצה על מחיר מניית בזק של 3.90 שקלים בעוד מחירה הרבה יותר גבוה בשוק.

פסגות הכחישה שהעבודה מהווה למעשה מעין מאמר דעה בעד הפחתת מחירי השימוש ברשת בזק.

  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully