וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל מייצור פרטי: תחנת דוראד חוברה לרשת הארצית

קובי ישעיהו

28.7.2013 / 8:55

התחנה תייצר עד סוף השנה כ-840 מגה וואט וכבר במהלך השבוע הקרוב צפויה להיכנס למערך הייצור הכולל. " חברת החשמל נערכה לכניסת היצרנים הפרטיים"

תחנת הכוח הפרטית של חברת דוראד חוברה ביום שישי בשעות הבוקר לרשת החשמל הארצית. החיבור בוצע תוך 24 שעות בלבד מרגע קבלת האישור.

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון טל, בירך על חישמול דוראד. לדבריו "בהובלת שר האנרגיה והמים, סילבן שלום, ובמטרה למנוע מצב של רזרבה בעייתית בקיץ, עובדי חברת החשמל עבדו באינטנסיביות במטרה לחבר את דוראד לרשת החשמל בדחיפות. אספקת חשמל אמינה ורזרבה חשמלית תקינה הן מעל לכל מחלוקת. אני מודה לשר, לאנשי דוראד ומעל לכל לעובדי החברה שאיפשרו זאת".

התחנה תייצר עד סוף השנה כ-840 מגה וואט וכבר במהלך השבוע הקרוב צפויה להיכנס למערך הייצור הכולל.

החיבור התאפשר לאחר מאמצים משותפים של חברת החשמל וחברת דוראד לחבר את התחנה כבר בתחילת הקיץ כדי לעמוד בביקושי הצריכה הגבוהים בחודשי הקיץ ולהימנע ככל האפשר ממצב של מחסור בייצור חשמל.

חברת החשמל ביצעה סדרה של פרוייקטים מורכבים במערכת ההולכה של חברת החשמל על מנת לאפשר חיבור של דוראד לרשת החשמל הארצית. קו המתח המחבר את תחנת הכוח הפרטית לרשת החשמל שולב בצומת להעברת אנרגיה, בחיבורים הקיימים בין תחנת הכוח 'רוטנברג' ל 'גן שורק'.

אלי גליקמן, מנכ"ל חברת החשמל: " חברת החשמל נערכה לכניסת היצרנים הפרטיים וחיבורם לרשת, תוך דגש על מוכנות לקיץ, במטרה לעמוד בצריכה ולספק שירות איכותי ללקוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully