וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סירב לשלם מזונות - וחוייב ב-800 אלף שקל

קובי ישעיהו

28.7.2013 / 8:26

גרושתו של איש עסקים שפשט רגל תבעה ממנו 2 מיליון שקל שהצטברו כחוב מזונות אותם לא העביר לילדיהם. לפני פשיטת הרגל עמדו דמי המזונות על 50 אלף שקל בחודש

מיליונר לשעבר, שניהל רבים מעסקיו בשיתוף עם עסקים ברשות הפלסטינית. בשל התדרדרות עסקיו, תבע איש העסקים את מדינת ישראל בעשרות מיליוני שקלים, בטענה כי הידרדרות היחסים בין ישראל לבין הרשות הפלסטינית, היא שפגעה בעסקיו.

באותה עת, ובזמן שנושיו דורשים את החזרי החובות שלו אליהם, תבעה אשתו לשעבר ואם ילדיו, להעביר אליה את קופת הכינוס של חברותיו בשל חוב מזונות לילדיה, שהצטבר לכדי שני מיליון שקל. לאחר מאבק ממושך, ולאחר שהמנהל המיוחד של כונס הנכסים סירב להעביר כספים מקופת הכינוס אל גרושתו, הגיעו לאחרונה הצדדים להסדר, לפיו חלק ניכר מכספי קופת הכינוס – כ-780 אלף שקל - יועברו לידי האישה כחלק מחוב המזונות אליה.

אך גרושת המיליונר, ממשיכה לטעון כי לא שולמו לה מלוא מזונותיה ובשבועות הקרובים תגיש, באמצעות עו"ד עינבר לב, מומחית לדיני משפחה, תביעה לקבלת יתרת הכספים שעוד נותרו בקופת הכינוס –הנאמדים ב-150 אלף שקל נוספים.

טרם פשיטת הרגל של המולטי-מיליונר, הוא חויב לשלם לילדיו מזונות בסך 50 אלף שקל בחודש. ההחלטה על גובה המזונות התקבלה בפשרה בבית המשפט המחוזי, שישב כערכאת ערעור להכרעת ביהמ"ש למשפחה בנושא. בפשרה נקבע כי איש העסקים ישלם סכום מהוון של כלל מזונותיו, על סך 1.8 מיליון שקל.

אולם על אף החלטת הפשרה, נמנע איש העסקים מלהעביר כספי המזונות לילדיו והודיע על פשיטת רגל. גרושתו של איש העסקים, לא התייאשה והגישה באמצעות עורכי דינה הקודמים תביעת חוב למנהל המיוחד שהתמנה בתיק הכינוס של חברותיו המסחריות.

עו"ד עינבר לב, המייצגת את האישה, מציינת כי למרות שעל פי חוק, תשלום חוב מזונות קודם לתשלום כל חוב אחר במסגרת פשיטת רגל, דחה המנהל המיוחד שמונה לעסקיו של איש העסקים את בקשתה של אשתו לשעבר, לתשלום המזונות מקופת הכינוס. טענתו של המנהל הייתה כי היות והבעל פשט את הרגל, אין לפסיקת המזונות רלבנטיות.

  • עוד באותו נושא:
  • גירושין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully