וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום יוגש נגד טורקיש איירלינס בחשד לעבירות מס

חן מענית

28.7.2013 / 10:49

פרקליטות מחוז ת"א (מיסוי וכלכלה) הודיעה ביום חמישי האחרון לחברת טורקיש איירליינס ומנהלה, פאתיח דוגן, כל כוונה להגיש נגדם כתב אישום בגין עבירות מס בכפוף לשימוע

טורקיש איירליינס הינה חברת תעופה מהמובילות בעולם אשר עוסקת במתן שירותי תעופה לנוסעים, הובלות ושירותי תחזוקה לחברות תעופה זרות. ככל חברה זרה אשר מעסיקיה עובדים בישראל, חלים עליה חובת ניכוי מס, בשיעורים הקבועים בתקנות מס הכנסה (ניכוי ממשכורת ומשכר עבודה), התשנ"ג 1993.

על פי החשד, בין השנים 2006-2010 הסניף הישראלי של חברת טורקיש איירליינס, נהג בשיטה לפיה נרשמו במרמה בתלושי השכר שהופקו בישראל, בגין עבודתם של עובדי החברה הזרים, סכומים נמוכים מהשכר האמיתי שהתקבל בפועל בחשבונו של כל אחד ואחד מהם בסניף בנק טורקי אשר נמצא באיסטנבול.

בדרך הפעולה המתוארת לעיל, נמנע הסניף הישראלי מלנכות מס שהיה עליו לנכות מעובדיו הזרים, ולהעבירו לרשויות המס בישראל. בכך עזרה החברה לעובדיה הזרים להגדיל את הכנסתם ולקבל חלק ניכר ממשכורתם "בשחור" וכפועל יוצא מכך להימנע מדיווח מלא ונכון ומתשלום מס אמת על הכנסת העבודה המלאה והאמיתית שלהם.

באופן המתואר לעיל, התחמק הסניף הישראלי מדיווח מלוא שכר העובדים הזרים, הנאמד בכ-6.7 מיליון שקל, ובאי ניכוי מלוא המס מהעובדים הזרים, ואי העברתו לרשויות המס בישראל בסכום של כ-1.5 מיליון שקל.

בשל מעשים ומחדלים אלו, נשקלת האפשרות להאשים את הסניף הישראלי ואת מנהלו, כמו גם את רואי החשבון שייצגו אותו בפני רשויות המס, בעבירות של ניהול פנקסי חשבונות ורשומות כוזבים, עבירות של מסירת תרשומות כוזבת בדו"ח תוך שימוש במרמה עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס.

בימים אלה זומנו נציגי החברה בישראל לשימוע על ידי עורכת דין מינה זמיר, הממונה על עניינים פיסקאליים בפרקליטות מיסוי וכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully