וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטסטרופה בשוק הדשנים", כיל צונחת בכ-15%

עדי בן ישראל

30.7.2013 / 11:31

אורלקלי מפרקת את קרטל האשלג העולמי - ומרסקת את כיל והחברה לישראל בכ-15%. האנליסט גיל בשן: "שוק הדשנים צפוי לעבור טלטלה עזה!!!". צופה כי מניית כיל עלולה להמשיך לצלו

קטסטרופה בשוק הדשנים!!!" - כך בוחר האנליסט גיל בשן לתאר את המתחולל היום (ג') בשוק הדשנים בעקבות מה שמסתמן כפתיחת השוק לתחרות חופשית עקב הודעת אורלקלי כי מחירי האשלג צפויים לצנוח ביותר מ-25%.

שוק האשלג. גלובס
שוק האשלג/גלובס

אורלקלי, שפרשה מקרטל האשלג BPC (רש"ת: Belarus Potash Company), מתכוונת להגדיל את תפוקת האשלג ולמכור כמויות גדולות יותר על חשבון ירידה דרמטית במחיר. מניות הדשנים צוללות ברחבי העולם - מכיל והחברה לישראל בבורסה בת"א ועד K+S בגרמניה ואורלקלי עצמה ברוסיה. בוול סטריט נרשמת דריכות לקראת פתיחת המסחר בפוטאש ואגריום אחר הצהריים.

"שוק הדשנים צפוי לעבור טלטלה עזה!!!", כותב בשן בדרמטיות. "אורלקלי מתכוונת לשנות את האסטרטגיה ששלטה בשוק לאורך שנים ארוכות, אסטרטגיה בה המחיר תמיד היה לפני הכמות, וכל היצרנים שיתפו פעולה עם אסטרטגיה זו שהובילה BPC. החברה מדברת על ירידת מחירים חדה על מנת למכור יותר כמות".

"קשה לדמיין בשוק האשלג חדשות יותר גרועות מזה", מוסיף בשן. "אם לפני כמה חודשים חששנו שהחוזה בסין לא יכלול עליית מחיר, עכשיו אורלקלי מאותתת כי 350 דולר לטון הוא היעד מבחינתה וזה עוד עלול להיות יותר גרוע".

ומה ההשלכות על מניית כיל (3,015 -15.29%) ? בשן מסביר: "היום מחיר מניית כיל מגלם מחיר אשלג של כ-400-420 דולר לטון שזה פחות או יותר המחיר העולמי. כלל אצבע גס הוא שכל 10 דולר במחיר האשלג שקול לשקל אחד במחיר מניית כיל. תעשו את החשבון לכמה עלולה להגיע הפגיעה במחיר מניית החברה...".

בחשבון פשוט, ירידת מחיר האשלג בעולם ל-300 דולר לטון אמורה לגרוע 10-12 שקל ממחיר מניית כיל, שננעלה אתמול בבורסה בשער של 35.5 שקל, כלומר לפי הכלל הגז של בשן כיל אמורה לצנוח לכ-24 שקל למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully