וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיל והחברה לישראל הפילו את מדד ת"א 25

עדי בן ישראל

30.7.2013 / 17:53

כיל והחברה לישראל צללו ב-18%-20% בעקבות תחזית שלילית של אורלקלי על מחירי האשלג. מחזור מסחר גבוה בבורסה - כ-2.14 מיליארד שקל

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (ג') במגמה מעורבת אם כי מדד ת"א 25 רשם ירידה חדה על רקע צניחה במניות כיל (2926, 17.79%-) והחברה לישראל (168000, 20.15%-) שצללו בעקבות תחזית שלילית של אורלקלי והכבידו על מדד המעו"ף. גם טבע נפלה והעיקה על השוק, בצל המלצה שלילית מגולדמן זאקס.

במקביל, שורה של אירועים מהותיים השפיעו על המסחר - מפרישת פרופ' יעקב פרנקל מתפקיד נגיד בנק ישראל עוד לפני שנכנס לתפקידו, דרך החלטת הריבית ואישור תקציב המדינה וכלה הסנטימנט בשוקי חו"ל לקראת מבול נתוני מאקרו שיפורסמו בארה"ב החל מהיום. מחזור המסחר היום היה גבוה והסתכם בכ-2.14 מיליארד שקל.

פרופ' יעקב פרנקל לא יהיה נגיד בנק ישראל. פרנקל הודיע אתמול בערב כי הוא מוותר על המינוי על רקע בדיקת ועדת טירקל את נושא הגניבה לכאורה מחנות בדיוטי פרי בהונג קונג, והפרסומים בתקשורת בנושא. כפי שפורסם ב"גלובס" לפני כשבועיים, המועמד המוביל להחליף את פרנקל ולהתמנות לנגיד הוא פרופ' ליאו ליידרמן.

בינתיים, קרנית פלוג, המכהנת בפועל כנגיד בנק ישראל, פרסמה אתמול בערב את החלטת הריבית הראשונה שלה. הוועדה המוניטרית החליטה להותיר את הריבית ברמה של 1.25%, ללא הפתעות. "הנתונים שנוספו בחודש האחרון מצביעים על המשך צמיחה של הפעילות הכלכלית בקצב המתון יחסית שאיפיין אותה בשנתיים האחרונות. הנתונים שנוספו החודש מיתנו את החששות להאטה נוספת בצמיחה", נכתב בהודעת הריבית.

ההאטה בצמיחת המשק עלולה להחריף נוכח הגזירות הכלכליות שצפויות עפ"י ההערכות לגרוע כ-1% מצמיחת התמ"ג. תקציב המדינה לשנים 2013-2014 אושר הלילה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת, כצפוי, ועיקר הגזירות ייכנס לתוקף בתחילת 2014.

מניית כיל (2926, 17.79%-) צנחה במחזור הגדול בבורסה וגררה עימה את החברה לישראל (168000, 20.15%-). שתי המניות העיקו על המעו"ף והכל בגלל תחזית שלילית של אורלקלי שצופה צניחה במחירי האשלג אל מתחת ל-300 דולר לטון, לעומת כ-405 דולר לטון בחוזים האחרונים.

מניית טבע (14020, 2.09%-) המשיכה לבלוט גם היום בבורסה לאחר שנפלה אמש בוול סטריט בכ-2% על רקע פסיקה שלילית של ביהמ"ש בארה"ב באשר לקופקסון. הפסיקה קובעת כי הקופקסון מוגן מתחרות רק עד מאי 2014 אך טבע תערער על ההחלטה. עם זאת, טבע רשמה ניצחון בגזרה זו בבריטניה, שם קבע ביהמ"ש כי הפטנט על הקופקסון תקף עד 2015. מצד שני, טבע זכתה להמלצה שלילית למדי מבנק ההשקעות גולדמן זאקס, שממליץ למכור את המניה וחוזה "פוטנציאל של 0% לעלייה".

ואם בענייני שכר הבכירים עסקינן, בזק (566, 2.35%) מבקשת לאשר למנהליה הבכירים שכר בסיס של 2.5 מיליון שקל בשנה - לפני בונוסים ורווחים מאופציות. סך עלות השכר של מנכ"לית קבוצה בזק (שכר ובונוסים) הינו 4.3 מיליון שקל.

עדיין בענף התקשורת - האם סלקום (3907, 0.7%) בדרך להחליף בעלים? ל"גלובס" נודע כי שותפו של מיכאל גולן בגולן טלקום, גזבייה ניאל, קיבל הצעה לרכוש את השליטה בסלקום מידיו של נוחי דנקנר, והוא בוחן אותה. (לסיפור המלא) . סלקום הכחישה את הדיווח ופרסמה היום תוצאות מקדמיות לרבעון השני.

דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את העסקה הנרקמת למכירת 30% ממניות כלל ביטוח לקבוצת CP התאילנדית (Charoen Pokphand) שבשליטת Dhanin Chearavanont, תאילנדי ממוצא סיני, בתמורה לכ-1.4 מיליארד שקל. כך נודע היום (ג') ל"גלובס". על רקע זאת, כפי שמעריך גורם המקורב למהלך, "העסקה עשויה להיחתם כבר היום או בימים הקרובים". לדברי גורם אחר, "אם לא ייחתם בימים הקרובים ההסכם בין הצדדים זה אומר דרשני גדול".

מבין מניות הנדל"ן בלטה דניה סיבוס (1879, 1.79%) מקבוצת אפריקה ישראל (682.90, 3.72%) קבוצת אפריקה ישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully