וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה יציבה בבורסה; כיל ירדה 2.7%, בבילון טיפסה 7.5%

קובי ישעיהו

31.7.2013 / 17:52

מגמה חיובית בוול סטריט. דלתא גליל ונובה דיווחו על תוצאות הרבעון השני. ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום לדיון על מצבה של הבורסה. מחזור המסחר: כ-1.2 מיליארד שקל

המסחר בבורסה באחד העם (ד') נחתם ביציבות, על רקע מגמה חיובית בוול סטריט, לאחר פרסום שלל נתוני מאקרו חיוביים. המסחר הושפע, בין היתר, מסאגת בחירת הנגיד לבנק ישראל והדיונים סביב המשבר אליו נקלעה הבורסה. מחזור המסחר היה גבוה יחסית והסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל. מניות הדשנים המשיכו לבלוט היום במסחר, כאשר כיל השילה מערכה 2.7% והכבידה על המעו"ף.

ועדת הכספים של הכנסת התכנסה היום לדיון על מצבה של הבורסה, בצל המשבר החמור בשוק ההון הישראלי, המתבטא במחזורי מסחר נמוכים, מחיקת חברות מהבורסה וכן עזיבת הבכירים, ביניהם היו"ר סם ברונפלד, הנוכח בדיון, והמנכ"לית אסתר לבנון.

בדיון נוכח גם יו"ר הרשות לניירות ערך שמואל האוזר, שאמר כי: "הבורסה היא משאב לאומי ושוכחים את התפקיד שלה. אני מאוד חרד למצב הבורסה, מדובר במקור לגיוס הון למימיון הפעילות העסקית, במיוחד בעת הנוכחית, בה אנו נדרשים לעשות כל מאמץ לעודד צמיחה. לבורסה יש חשיבות כזאת שכולנו צריכים לעשות כל מאמץ כדי לסייע להצלחתה. אם לא נשנה את התפיסה לגבי חשיבותה של הבורסה כמנוף צמיחה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בפני בעיות עצומות. בהיעדר בורסה, הצמיחה והתעסוקה נפגעות. הבורסה מתייבשת, בראש ובראשונה, בגלל הבעיות הכלכליות בארץ ובעולם. רואים ירידות במחזורי המסחר בהרבה מהבורסות המערביות. אסור להסתכל על הבעיות בבורסה כנזלת, כמשהו שצריך להמתין עד שזה יעבור. יש צורך בשינוי תפיסה לגבי הבורסה, והשינוי הזה חל על כולם: חברות, יזמים, בעלי שליטה, וגם הציבור צריך לתת לכך את הדעת. גם הבורסה וגם הרגולטורים צריכים להתייחס לכך".

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול כאמור (ג') ביציבות כאשר מדד הנאסד"ק טיפס בכ-0.5% וננעל בשיא חדש של 12 שנה. זאת לאחר נעילה חיובית בבורסות אירופה ובדריכות לקראת הצהרת הריבית של הפד.

ועדת השוק הפתוח התכנסה אתמול לפגישת הריבית והמדיניות המוניטארית שתסתיים היום. המשקיעים שוב נושאים את עיניהם לעבר יו"ר ה'פד' בן ברננקי ומחכים למוצא פיו בכל הנוגע לגבי עתיד התוכניות להרחבה כמותית.

גרף בורסה. גלובס
גרף בורסה/גלובס

תנודתיות בכיל

מניות כיל (2,848.00 -2.67%) והחברה לישראל (167,500.00 -0.30%) נסחרו בתנודתיות לאחר ההתרסקות אתמול. זאת על רקע התמתנות בירידות במגזר הדשנים בוול סטריט בחצי השני של יום המסחר. פוטאש למשל פתחה את היום בירידה של כ-25% אולם בסיום איבדה "רק" 16.5%.

שתי המניות העיקו אתמול על המעו"ף והכל בגלל תחזית שלילית של אורלקלי שצופה צניחה במחירי האשלג אל מתחת ל-300 דולר לטון, לעומת כ-405 דולר לטון בחוזים האחרונים.

חברת הסלולר סלקום (3,991 +2.15%) פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר בבורסה תוצאות מקדמיות לרבעון השני של 2013, לבקשת בעלת השליטה בחברה, קבוצת אי.די.בי הנמצאת במהלך של הסדר חובות. במקביל, הגיבה הנהלת סלקום לשמועות ומסרה כי "החברה לא עומדת למכירה". בשורה העליונה דיווחה סלקום על הכנסות של 1.22-1.24 מיליארד שקל ברבעון השני. בשורה התחתונה צופה סלקום רווח של 55-65 מיליון שקל. ההכנסה החודשים הממוצעת למנוי (ARPU) עומדת על 78-79 שקל.

דלתא גליל (6,139.00 +5.86%) דיווחה הבוקר על מכירות של 234.4 מיליון דולר ברבעון השני לעומת 169.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2012, גידול של 39%. בנטרול מכירות שיסר, מציגה החברה צמיחה פנימית של כ- 18% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה ברבעון, לפני הכללת סעיפים חד פעמיים, הסתכם ב- 8.8 מיליון דולר לעומת 6.1 מיליון דולר ברבעון השני של 2012, עלייה של 44%.

נובה (3,268 -0.70%) דיווחה היום כי ההכנסות לרבעון השני הסתכמו ב-28.1 מיליון דולר, עלייה של 4% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2012, ועלייה של 3% בהשוואה לרבעון הראשון של 2013. על בסיס NON GAAP דיווחה החברה על רווח נקי של 3.8 מיליון דולר ברבעון, לעומת רווח נקי של 5.4 מיליון דולר ברבעון השני של 2012, ורווח נקי של 3.6 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2013.

חברת אינסוליין (263.3 +8.71%) דיווחה הבוקר על חתימת מזכר הבנות לא מחייב לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם LifeScan אירופה, חטיבת הסוכרת של קבוצת ג'ונסון אנד ג'ונסון, לשיווק בלעדי של מוצר האינסופד בגרמניה עם סיום רישום המוצר בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה. המוצר אמור להיות משווק בגרמניה בתחילת אוקטובר 2013 .

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully