וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח לאומי: ב-2042 לא נוכל לשלם את כל הקצבאות

נדב נוימן

1.8.2013 / 14:30

הביטוח הלאומי פרסם היום דוח אקטוארי מקיף ל-50 השנים הבאות: התשלומים יגדלו מהר יותר מהתקבולים עד לגרעון ב-2042. ממליץ להעלות דמי הביטוח וגיל הפרישה

הביטוח הלאומי פרסם היום דוח אקטוארי מקיף ל-50 השנים הבאות, אשר מציג תמונה מקיפה של המצב הפיננסי הקיים והצפוי בביטוח הלאומי שכולל תחזית על התשלומים והתקבולים של הביטוח הלאומי בעתיד הקרוב והרחוק.

מהדוח עולה כי התשלומים לציבור מביטוח לאומי צפויים לגדול בעתיד הקרוב בקצב מהיר יותר מהתקבולים, כך שבשנת 2024 קרן הרזרבה האקטוארית של המוסד לביטוח לאומי המנוהלת ע"י בנק ישראל תקטן, עד שבשנת 2042 היא תתאפס והביטוח הלאומי ימצא במצב גרעוני. משמעות הדבר היא שהביטוח הלאומי יוכל לשלם רק אחוז מסוים של הקצבאות לציבור.

את הדוח הגיש מנכ"ל הביטוח הלאומי פרופ' שלמה מור יוסף לשר הרווחה מאיר כהן, כאשר המסקנות העיקריות הינן שכבר עתה יש לנקוט בצעדים מתונים כדי לדחות את נקודת הגרעון התזרימי הצפוי, על ידי שילוב של צעדים הכוללים העלאת שיעורי דמי הביטוח כדי להגדיל את תקבולי הביטוח הלאומי, וכן העלאת גיל הפרישה. במידה שלא יינקטו צעדים אלה, יהיה צורך להקטין בכ-10% באופן אחיד את כל הקצבאות, כדי לעמוד בהתחייבות המוסד לציבור. כך על פי הביטוח הלאומי.

הדו"ח מתבסס על אוכלוסיית מדינת ישראל היום וכן על תחזית גידול האוכלוסייה ל-75 שנים הבאות על-פי הנחות של הלמ"ס לגבי גידול פלחי אוכלוסייה שונים.

שר הרווחה כהן אמר כי "המסקנות של הדוח האקטוארי שקיבלתי היום מחזקות את דעתי שיש לאמץ את דוח האיתנות הפיננסית של המוסד, דוח אשר יבטיח את האיתנות החברתית של מדינת ישראל ואת היכולת לשלם קצבאות לאורך זמן".

המנכ"ל פרופ' שלמה מור יוסף ציין כי "הדוח האקטוארי הינו תמרור אזהרה למדינת ישראל. אם נעשה היום צעדים קטנים ומתונים לשיפור המצב הקיים נימנע בעתיד מצעדים דרסטיים שעשויים לפגוע ברמת המחייה של מקבלי הקצבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully