וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל וודסייד: "לוויתן' - עסקה של פעם בעשור"

יוסי ניסן

4.8.2013 / 13:36

פיטר קולמן: "מאגר 'לוויתן' הוא אחד מהתגליות הגדולות ביותר בעולם, במיקום אידיאלי להפקת גז לתושבי ישראל". למרות המחלוקות, הוא מקווה שעסקת ההשקעה כן תצא אל הפועל

על רקע הכרעת בג"ץ הצפויה בשבוע הקרוב בנושא יצוא הגז של ישראל, פיטר קולמן, מנכ"ל וודסייד שחתמה על הסכם לרכישת 30% מהזכויות במאגר "לוויתן" תמורת 1.25 מיליארד דולר, התייחס בראיון לתקשורת באוסטרליה ואמר כי החברה שבניהולו שואפת שהעסקה כן תצא אל הפועל וכי "הזדמנות כזו מגיעה אחת לעשור".

לדברי קולמן, "מאגר 'לוויתן' הוא אחד מהתגליות הגדולות ביותר בעולם, במיקום אידיאלי להפקת גז לתושבי ישראל וכן ליצוא מחוץ לגבולותיה". השותפות המחזיקות במאגר הן נובל אנרג'י, קבוצת דלק ורציו.

השבוע נחשף ב"גלובס", כי עסקת "לוויתן" על סף פיצוץ, גם בגלל הסחבת בישראל, וגם בגלל שינוי מהותי, לכאורה, בתוכניות היצוא של הגז מהמאגר בקרב השותפים בלוויתן, כך שבמקום ההתמקדות בהקמת מתקן LNG יבשתי, עבר הדגש ליצוא גז בצנרת "למדינות באזור", כשהכוונה ככל הנראה בעיקר לטורקיה - כך לפי דיווחי כלי תקשורת באוסטרליה.

לפי מזכר ההבנות שנחתם בדצמבר הייתה וודסייד אמורה לשלם מקדמה על סך 696 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, אך החתימה שתוכננה לפברואר מוקפאת עד שמדינת ישראל תחליט מהי מדיניותה בתחום יצוא הגז.

  • עוד באותו נושא:
  • לוויתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully