וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרע בין מחזיקי האג"ח והנאמנים באי.די.בי אחזקות

אפרת פרץ

4.8.2013 / 14:00

מנכ"ל קרן הפנסיה גילעד: "אותם נאמנים שדחפו שוב ושוב לסכם עסקה עם אלשטיין ודנקנר לאחר הכישלון המפואר של מאמציהם שאייד מקופת החברה 10 מיליון שקל, עושים זאת שוב"

הסתבכות נוספת בסאגת הסדר החוב בקונצרן אי.די.בי (583 +0.22%). לידי "גלובס" הגיעה חלופת מיילים בין יואב ערמוני, מנכ"ל קרן הפנסיה גילעד וחבר בנציגות האג"ח של אי.די.בי אחזקות, לבין מרב עופר אורן, מנכ"לית משותפת בחברת הנאמנות הרמטיק, אחד מהנאמנים הרבים לסדרות האג"ח של החברה, ממנה עולה כי חל קרע בין הצדדים.

"אני בהחלט מבין שיש נאמנים שנהנו מאוד מתהליך ארוך מדי של מו"מ עם המשקיע אלשטיין, שכבר בשלבים מוקדמים הטלתי בו ספק, ואולי היו רוצים להמשיך בתהליך המאוד רווחי הזה", כתב ערמוני לעופר אורן ובכך רמז לניגוד העניינים בו שרויים הנאמנים, שכן התארכות הסאגה פירושה המשך התשלום עבור כל שעת עבודה שלהם, על חשבון קופת המזומנים של החברה, שאמורה לשמש מרכיב מזומנים ביום החתימה על הסדר חוב בחברה.

הרקע להתכתבות הוא שיחה טלפונית שנערכה ביום חמישי האחרון בין נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות והנציגות לבין אדוארדו אלשטיין, זאת בתיווכו של עו"ד חגי אולמן, המשקיף החיצוני מטעם ביהמ"ש בחברה. אולמן, כפי שעלה מהדוח אותו שלח בשבוע שעבר לביהמ"ש המחוזי, היה מעוניין לקדם את המו"מ בין אלשטיין לדנקנר.

מקורבים למו"מ ציינו בפני "גלובס" כי אולמן ויוני שר, היועץ לנאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, סבורים כי יהיה זה פספוס לוותר על עסקה מול אלשטיין, וכי הם דוחפים לה גם במחיר תנאים פחות טובים מאלו שהציע לאחרונה בעל השליטה הנוכחי בקונצרן - נוחי דנקנר.

בשיחה הטלפונית העלה אלשטיין את רצונו לסגור מול מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות את התנאים לפיהם הוא יכנס למו"מ עם דנקנר. זאת, נציין, חרף הצהרותיו של אלשטיין כי הוא מדבר רק עם נוחי דנקנר.

בסיומה של השיחה נקבע כי הנציגות תעביר לאלשטיין בהקדם מסמך המפרט את דרישותיה. בהתאם גיבש ערמוני מכתב עמדה שעיקרו עמידה בהיקף ההזרמה שקבע דנקנר במתווה להסדר חוב שהציע - הזרמה של 800 מיליון שקל בפעימות לחברה הבת אי.די.בי פתוח. אלא שאלשטיין מתברר, מתנה את השקעתו במסגרת מתווה דנקנר בתנאים נמוכים בהרבה - הזרמה של 600 מיליון שקל בלבד לאי.די.בי פתוח.

נזכיר כי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות הצביעו בעבר, ברוב של מעל 90%, במסגרת הצבעות אינדיקטיביות, כי הם מעוניינים במתווה ותו הגישו גם לביהמ"ש ושעליו המליץ לאחרונה אייל גבאי, המומחה הכלכלי מטעם ביהמ"ש בחברה. עיקרו של מתווה זה הוא לקיחת הבעלות המלאה באי.די.בי פתוח על ידי נושי החברה האם - אי.די.בי אחזקות, ומכירת המניות למשקיע חיצוני. שמו של אלשטיין אגב, הוזכר כמשקיע פוטנציאלי בעניין זה.

עופר אורן לא מיהרה לענות בחיוב לנייר שהציג ערמוני, שביקש מצדו לשלוח את המייל במהרה לבואנוס אייריס, עד היום בצהריים. לטענתה קיימת בעייתיות עם התנאים שהעלה ערמוני. "לאחר קריאת המסמך והערות החברים השונים אני סבורה כי ראשית יש לנהל דיון מעמיק על העסקה (עם אלשטיין א.פ.)... כמו כן יש לנהל דיון על תנאי הממשל התאגידי המופיעים במסמך שלדעתי הינם בעייתיים למשקיע סביר שרוכש שליטה".

"אין לי שום כוונה לתת לתהליך להימרח שוב בתואנות סרק אלו ואחרות. מעניין, מרב, שלא אמרת כפי שאת אומרת כשזה נוח לך 'נביא את העניין לפני המחזיקים כולם'. אדרבא. תביאי. נראה מה יהיו התוצאות שתקבלי", השיב לה ערמוני.

עופר אורן טענה כי הנציגות מבקשת "להעניש את אלשטין על התנהלות העבר". ערמוני אמר מנגד כי "אינני מבקש 'להעניש' את אלשטיין אך מותר לי לחשוד בו ובכוונותיו, ובעיקר ביכולתו לבצע את העיסקה מבחינה כספית ולכך התכוונתי שההתנהלות שלו בעבר גוזרת כעת מחיר עסקה אחר".

עוד טוען ערמוני כנגד הנאמנים כי "השעטה לזרועותיו של אלשטיין כאילו הוא המשקיע הראשון שיש להיפגש איתו ולסכם איתו, בעוד שמחזיקי אג"ח אומרים אחרת מחייבת מחשבה ומתן הסברים. ברור לכולם שהאיש גרם לנו - מחזיקי האג"ח - נזק ניכר. ברור גם שמי שלא ניזוק (בלשון המעטה) מהתהליך הממושך והמזיק הזה זה הנאמנים. אותם נאמנים שדחפו שוב ושוב לסכם עסקה עם אלשטיין ודנקנר לאחר הכישלון המפואר של מאמציהם שאייד מקופת החברה 10 מיליון שקל לפחות, עושים זאת שוב וללא בושה".

  • עוד באותו נושא:
  • אי.די.בי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully