וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לדון בעתירות על ייצוא גז כאילו יש צו על תנאי"

קובי ישעיהו

5.8.2013 / 12:06

במקביל מבקשת המדינה לקיים את הדיון מוקדם ככל האפשר. יחימוביץ': "הסכמת הממשלה מעידה על הבנתה שהנושא משמעותי וגורלי מדי מכדי להסגר בדלתיים סגורות ללא דיון ציבורי"

בהמשך לדיון שהתקיים בבג"ץ בשבוע שעבר בנוגע לייצוא הגז הטבעי, העבירה הבוקר המדינה את תגובתה לבג"ץ והסכימה לנהל את הדיון כאילו ניתן צו על תנאי ובהרכב מורחב של שופטים. במקביל מבקשת המדינה מבית המשפט לקיים את הדיון בעתירות מוקדם ככל האפשר.

יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ' הגיבה ואמרה כי ראוי שדיון סביב הכרעה בסוגיה ציבורית ומשפטית כה דרמטית וגורלית לעתיד מדינת ישראל יתנהל בהרכב מורחב, באופן הרציני והראוי ביותר. "עצם הסכמת הממשלה לדיון בהרכב מורחב מעיד על הבנתה, גם אם באיחור, שהנושא משמעותי וגורלי מדי מכדי להסגר בדלתיים סגורות ללא דיון ציבורי. טוב יהיה אם רה"מ יחליט כבר עתה להביא את הסוגיה לדיון ציבורי ומעמיק בכנסת".

העתירה הוגשה על ידי שורה של ארגונים, ביניהם המרכז האקדמי למשפט ועסקים והפורום הישראלי לאנרגיה, ויחד עם חברי הכנסת יחימוביץ', ברוורמן, ריבלין וגפני.

ביום חמישי האחרון הציע נשיא בית המשפט העליון, השופט אשר גרוניס, כי הדיון בעתירת חברי הכנסת בנושא יצוא הגז יידון בפני הרכב מורחב של שופטי בג"ץ לאור חשיבותו. זאת, כשבג"ץ קיים ביום חמישי דיון ראשון בעתירה שהגישו חברי הכנסת שלי יחימוביץ', ראובן ריבלין, משה גפני ואבישי ברוורמן בדרישה לחייב את המדינה להעביר לאישור הכנסת את החלטת הממשלה המתירה יצוא של עד 40% עתודות הגז של ישראל.

בקרב חברות הגז שוררת דריכות לקראת ההחלטה לאור האי הוודאות שנוצרה בשאלה שהיא קריטית לעתיד הענף. בעלי הזכויות במאגר לוויתן מאיימים כי לא יהיה באפשרותם לגייס מימון לפיתוח המאגר אם לא תינתן להם האפשרות לייצא ממנו גז. גם חברת וודסייד האוסטרלית צפויה לסגת מכוונתה לרכוש 30% מהזכויות במאגר ב-1.25 מיליארד דולר במקרה של שינויים או עיכובים משמעותיים במימוש החלטת הממשלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully