וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם לקומפיוג'ן ובאייר בהיקף של 500 מיליון דולר

גלי וינרב

5.8.2013 / 13:13

שיתוף הפעולה, הוא בפיתוח משותף של שתי תרופות שגילתה קומפיוג'ן לתחום הטיפול בסרטן. תקבל 10 מיליון דולר מיידית ועוד 30 מיליון עוד לפני הכניסה לניסויים בבני אדם

לאחר שנים ארוכות של הבטחות וציפיות, סוף סוף נחתם הסכם מסחור בסכום משמעותי בחברת הביואינפורמטיקה הוותיקה קומפיוג'ן. החברה הודיעה היום (ב') כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד באייר הבינלאומי, לפיתוח משותף של שתי תרופות שגילתה קומפיוג'ן לתחום הטיפול בסרטן.

טרם ההודעה ובעת הפסקת המסחר, נסחרה מניית קומפיוג'ן (5.46 +1.11%) (2,144 +5.93%) בעליות של 5.9%, ושווי של 807 מיליון שקל.

ההיקף הפוטנציאלי הכולל של ההכנסות הפוטנציאליות מההסכם, אם יגיעו התרופות עד השוק ויימכרו היטב, הוא 500 מיליון דולר. עם חתימת ההסכם היום זכאית קומפיוג'ן ל-10 מיליון דולר מיידית.

מדובר בעסקה גדולה מאוד עבור מוצרים שנמצאים עדיין בשלב הניסויים בבעלי חיים. ראויה לציון גם העובדה כי 30 מיליון דולר עשויים להיכנס לכיסה של קומפיוג'ן עוד לפני שהמוצר יכנס לשלב הניסויים הקליניים. על פי ההסכם, קומפיוג'ן ובאייר ינהלו ביחד את פיתוח המוצר עד שלב הניסויים הקליניים, ואחר כך באייר תיקח את הפיתוח על עצמה.

גודל ההסכם והשלב בו הוא נחתם, תואמים את ההצהרות של מנכ"ל קומפיוג'ן ענת כהן דייג מן השנתיים האחרונות, כי: "בעקבות הקשר המתמשך שלנו עם חברות התרופות הגדולות, אנחנו יודעים מהם התחומים ה'חמים' שבהם כדאי לנו לפעול, כדי להשיג עסקאות מסחור אטרקטיביות למוצרים שלנו כבר בשלב המוקדם של הפיתוח".

ואולם, כיוון שקומפיוג'ן כבר הבטיחה לא מעט הבטחות בעבר, כולל לגבי הפוטנציאל להציף ערך מהסכמים עם חברות תרופות, לא ידעו המשקיעים האם הפעם ההבטחות יתממשו. ההסכם עם באייר: היקפו הכולל, סכום המקדמה והעובדה שאכן נחתם כשהמוצר היה בשלב הפרה קליני, מעידים כי הפעם, קומפיוג'ן עומדת בדיוק בהבטחות שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully