וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע זינקו מחירי האבוקדו למעל 40 שקל לקילו?

רמי שני

6.8.2013 / 10:56

מחירי האבוקדו זינקו עקב מחסור עונתי זמני בשוק - מחסור המנוצל להחדרת זנים לא מוכרים. הבשורות הטובות: ב-15 באוגוסט מתחיל מחזור חדש של קטיף והמחיר צפוי לרדת

מחירי האבוקדו עלו בימים האחרונים בשל מחסור זמני עונתי בשוק. על פי אתר השוואת מחירי התוצרת, נעים המחירים בין 45 ל-46 שקלים לקילוגרם, דבר המבטא עליה שבועית מסוימת יחסית לימים קודמים, ואולם בחלק מרשתות השיווק ניתן להשיג את הפרי במחירים נמוכים באופן משמעותי.

המחסור נוצר כתוצאה של העדר זנים בעלי אורך חיי מדף המכסים את כל השבועות בחודש אוגוסט ונוצר מצב, שבמשך שבועיים יש מחסור בפירות. במועצת הצמחים אומרים כי הדבר מנוצל להחדרת זנים בלתי מוכרים, הנמכרים במחירים גבוהים וערכם הסגולי הוא נמוך בשל מצבם: הפירות קשים ובלתי ניתנים לאכילה וכאשר הם לכאורה מוכנים, לאחר המתנה של מספר ימים, הם הופכים להיות שחורים ומקולקלים. רצוי בשל כך להימנע מצריכת אבוקדו בתקופה זו.

על פי מחירון משרד החקלאות, עלות ממוצעת של הפרי עומדת על 41 שקלים לקילוגרם, לעומת 15 שקלים ביום המקביל אשתקד, אולם יש להתחשב במקרה זה בכך שעונת יובש האבוקדו השנה, נדדה והתאחרה ומחירי התוצרת בתקופה זו, זהים לעונת היובש בשנה שחלפה.

במועצת הפירות, ממליצים בשל המחסור בתקופה זו, לרכוש רק פרי מזנים שנקטפו במועדי הבשלתם ולהימנע מצריכת זנים שנקטפו טרם הבשלתם. אורנה סנדל, האחראית על איכות הפירות במועצה המליצה לצרכנים להיזהר מלרכוש זנים יקרים ובלתי עמידים. "לצערנו כמדי שנה, כשהפרי מהעונה הקודמת כמעט ואזל, שוב ממהרים מעט חקלאים חסרי אחריות לקטוף אבוקדו בוסר לנסות ולפדות מחיר גבוה, לפגוע במוניטין של הפרי ולהרתיע בכך את הצרכן לזמן רב. אנו עושים כל מאמץ למנוע ולעכב קטיף מוקדם של פרי לא ראוי ובמקביל להזהיר את הצרכנים מקנית אבוקדו שלא יתרכך באופן אחיד, ישחיר ויצטמק".

דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים טוען כי מדובר במצב זמני הצפוי לארוך פרק זמן קצר. "עם קטיף היבול החדש ב-15 באוגוסט יגדל ההיצע והמחירים אמורים לשוב לקדמותם".

  • עוד באותו נושא:
  • אבוקדו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully