וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד 2016: 7,600 יחידות דיור חדשות בקריית גת

6.8.2013 / 21:16

בשורה בשוק הדיור: שר השיכון ומנכ"ל משרד ראש הממשלה חתמו על לוח זמנים לשיווק אלפי דירות בחבל לכיש. זאת, כחלק מפרויקט ממשלתי חדש להקמת עשרות אלפי דירות ברחבי הארץ

זה נשמע כמו יעד שאפתני בלוח זמנים קצר, אבל על פי הודעה משותפת שהוציאו הערב (שלישי) שר השיכון אורי אריאל ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, עד לשנת 2016 יאוכלסו כמעט 7,600 דירות חדשות בעיר הדרומית קריית גת. הדירות ייבנו באזור הצפוני של העיר, והן מהוות את יריית הפתיחה של יוזמה בין-משרדית חדשה, "הסכם גג", שמטרתה לרתום את כלל משרדי הממשלה לקידום פתרונות בשוק הדיור.

השר אריאל, שהגיע לקריית גת הערב יחד עם לוקר ועם ראש מינהל מקרקעי ישראל, בנצי ליברמן, הסביר על היוזמה החדשה: "חובה להגיע למציאות בה יהיה ניתן לתכלל לעבודה משותפת את כלל משרדי הממשלה הנוגעים לתחום הדיור. אנו חייבים לפעול להסרת חסמים בירוקרטיים שיקצרו את הליכי הבנייה, וזה יתאפשר רק אם נדע לשלב ידיים ולעבוד יחדיו. 'הסכם הגג' הוא צעד חשוב לקראת מציאות כזאת".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
"עסקת חבילה" עבור הרשות המקומית/מערכת וואלה, צילום מסך

מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, שהוא וצוותו יהיו אחראיים לתאם בין כל המשרדים הרלוונטיים, הסביר כי כיום, פרויקטים רבים בתחום הדיור מעוכבים בגלל חסמים ביורורקטיים שאינם בתחום אחריותו של משרד השיכון – למשל, מחסור בתשתיות או במוסדות לימוד באזור מסוים, מה שמונע את הרחבת היצע הדיור. היוזמה החדשה נועדה לשלב בין משרדי הממשלה כדי לפתור מקרים כאלו.

"הסכמי גג מהווים 'עסקת חבילה' שאותה מקבלת הרשות המקומית מממשלת ישראל על מנת לאפשר הקמת בתי ספר, מעונות יום, מוסדות ציבור ותשתיות שיאפשרו לשווק דירות", אמר לוקר. "הפתרון המרכזי לבעיית הדיור טמון בהסרת חסמים ביורוקרטיים, שישחררו אלפי יחידות דיור לשיווק". מחר יקיים לוקר ישיבה בנושא עם המנכל"ים של משרדי האוצר, הכלכלה, החינוך, השיכון, התחבורה והפנים. במסגרת התכנית שיקדמו יחדיו משרדי הממשלה השונים אמורות לקום עשרות אלפי יחידות דיור בערים מודיעין, בית שמש, ראש העין וקרית גת.

  • עוד באותו נושא:
  • קריית גת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully