וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המדדים ננעלו בירידות שערים

קובי ישעיהו

6.8.2013 / 23:08

הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם בחודש יוני ב-22.4% לרמה הנמוכה ביותר מזה כ-4 שנים

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בירידות, על רקע חששות המשקיעים מצמצום רכישות האג"ח על ידי ה'פד', לאחר דבריהם של בכירי ה'פד' בנושא. אנליסטים רבים מציינים כי יש לצפות למסחר פושר בשבוע הקרוב בשל העובדה כי עונת הדוחות מתקרבת לסיומה ואנשי וול סטריט מתחילים לצאת לחופשת הקיץ.

במחלקת המחקר של הראל ביטוח ופיננסים מציינים בסקירה שפרסמו כי הנתונים האמריקאים ממשיכים להיות חיוביים; מחירי הדירות והיקף המכירות מאמירים, מדדי הייצור ומנהלי הרכש עולים ורושמים שיאים, הצמיחה התבררה כגבוהה מהצפי עם עלייה חדה בהשקעות, והביקוש להלוואות לעסקים מסחריים ותעשייתיים גדל. לכן, כלכלני הראל סבורים כי "הקטנת ההרחבה הכמותית נראית קרובה מתמיד".

כלכלת איטליה התכווצה ברבעון השני של 2013, וב-8 הרבעונים האחרונים ברציפות. לפי נתוני התמ"ג שפורסמו היום, כלכלת איטליה התכווצה ב-0.2% לעומת הרבעון הראשון וב-2% בשקלול שנתי. עם זאת, צפי האנליסטי עמד על התכווצות רחבה יותר בשיעור של 0.4% ברבעון השני ו-2.2% במונחים שנתיים ואנליסטים רואים בכך איתות לכך שהמדינה עשויה להחלץ מהמיתון בקרוב.

ב-15:30 התפרסמו בארה"ב נתוני המאזן המסחרי, שהצביע על צימצום הגירעון המסחרי של המדינה ב-22.4% בחודש יוני לרמה של 34.2 מיליארד דולר (שנתי) רמת הגירעון הנמוכה ביותר מאז 2009. הנתון המעודד תומך בצמיחה של ארה"ב, לאחר שמוקדם יותר החודש פורסם אומדן הצמיחה לרבעון השני שעמד על 1.7% (שנתי). צפי האנליסטים עמד על צימצום מתון יותר של הגירעון לרמה 43 מיליארד דולר. מעבר לכך, נתוני הגירעון לחודש מאי עודכנו ל-44.1 מיליארד דולר לעומת הנתון המקורי שעמד על 45 מיליארד דולר.

הפדרל ריזרב עשוי להתחיל לצמצם את רכישות האג"ח שלו בספטמבר, אוקטובר או דצמבר, אז יתקיימו שאר פגישות המדיניות המוניטרית של הבנק השנה. כך אומר היום נשיא שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט. לוקהארט אמר היום כי למרות שיו"ר ה'פד' בן ברננקי לא צפוי לנאום לאחר הפגישה באוקטובר, אין לשלול את האפשרות כי בפגישה זו יוחלט על צמצום הרכישות. עוד אמר לוקהארט כי דוח התעסוקה של חודש יולי, שהצביע על יצירה של פחות משרות מהצפוי, לא אכזב אותו וכי הוא יעקוב אחר הנתונים בשבועות הקרובים כדי לראות אם הכלכלה ממשיכה במסלול ההתאוששות, מה שמצריך יצירה של 180-200 אלף משרות מדי חודש, לדבריו. יצירה של משרות בקצב הזה ועלייה בתמ"ג יאפשרו ל'פד' להפסיק את תוכנית הרכישות בטווח הזמן הבינוני.

אמש פורסם כי מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס החליט לרכוש את עיתון ה"וושינגטון פוסט" תמורת 250 מיליון דולר בעסקה עצמאית. מאחר וחברת ברקשייר הת'אוויי (176,865, 0.25%-) בבעלותו של המשקיע האגדי וורן באפט היא המחזיקה העיקרית בעיתון זה, היא גם אחת המרוויחות הגדולות מהעסקה. אז מהו הרווח העצום שבאפט גרף מההשקעה? ה"אורקל מאומהה" החל לצבור את מניות העיתון עוד ב-1973. נכון לשנת 2004 הוא החזיק 1.7 מיליון מניות של ה"וושינגטון פוסט" שאותן הוא רכש תמורת 11 מיליון דולר. (מחיר ממוצע של כ-6.47 דולרים למניה)

לאחר סיום המסחר תפרסם אורמת טכנולוגיות (22.96, 0.82%-) את תוצאותיה לרבעון האחרון, כשהצפי הוא לרווח של 19 סנט למניה.

גם דיסני (66.98, 1.45%+) תפרסם תוצאות לאחר סיום המסחר כשצפי האנליסטים הממוצע עומד על רווח של 1.01 דולר למניה ברבעון האחרון.

חברת הביומד הישראלית קומפיוג'ן (7.65, 3.04%-) הודיעה אתמול כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם תאגיד באייר הבינלאומי, לפיתוח משותף של שתי תרופות שגילתה קומפיוג'ן לתחום הטיפול בסרטן. ההיקף הפוטנציאלי הכולל של ההכנסות הפוטנציאליות מההסכם, אם יגיעו התרופות עד השוק ויימכרו היטב, הוא 500 מיליון דולר. עם חתימת ההסכם היום זכאית קומפיוג'ן ל-10 מיליון דולר מיידית.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully