וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.או.אל רוכשת את אדפ טיוי ב-405 מיליון דולר

רועי גולדנברג

7.8.2013 / 14:44

מבחינת AOL, מדובר ברכישה הגדולה ביותר שלה מאז נכנס טים ארמסטרונג לתפקיד המנכ"ל ב-2009. הסטארט אפ הישראלי Adap.Tv פיתח מערכת לניהול פרסומות וידיאו באינטרנט

חברת AOL האמריקאית הודיעה לפני שעה קלה כי היא רוכשת את חברת הסטארט-אפ Adap.tv ב-403 מיליון דולר. מרבית הסכום (322 מיליון דולר) יהיה במזומן, בעוד היתרה (83 מיליון דולר) במניות AOL. חברת Adap.tv נחשבת לשחקנית מובילה בתחום הפרסום בווידיאו והיא מפעילה רשת פרסום ומערכת לניהול פרסומות וידיאו באינטרנט. החברה הוקמה ב-2007 על-ידי אמיר אשכנזי (מנכ"ל), דן קליין וטג גרנגר ומעסיקה כ-150 עובדים.

"AOL היא שחקן מוביל בתחום הווידיאו אונליין ושילוב היכולות שלה עם אלה של Adap.tv ייצרו את פלטפורמת הווידיאו המובילה בתעשייה", אמר יו"ר ומנכ"ל AOL, טים ארמסטרונג, בהודעה הרשמית שהוציאה החברה בעקבות העסקה. יש לציין כי חברת Adap.tv אינה פועלת בישראל ומטה החברה נמצא בסן מאטו, קליפורניה, ארה"ב.

מבחינת AOL, מדובר ברכישה הגדולה ביותר שלה מאז נכנס טים ארמסטרונג לתפקיד המנכ"ל ב-2009. העסקה הגדולה הקודמת של ארמסטרונג הייתה של אתר החדשות המוביל "האפינגטון פוסט" ב-315 מיליון דולר במארס 2011. מדובר ברכישה החמישית של AOL בישראל, כשהאחרונה בהן הייתה בספטמבר 2010, אז רכשה החברה ב-65 מיליון דולר את 5min, שסיפקה תשובות וידיאו לשאלות שונות. בעקבות הרכישה מונה המנכ"ל רן הר נבו לסמנכ"ל בכיר לתחום הווידיאו ב-AOL. רכישות נוספות של AOL בישראל היו Yedda, Quigo, Relegence והמפורסמת ביותר של מיראביליס, מפתחת תוכנת המסרים המיידים ICQ.

על-פי מאגר המידע IVC, חברת Adap.tv רשמה הכנסות של 95 מיליון דולר, עלייה של 184% לעומת המכירות ב-2011. אם לקחת בחשבון שהכנסות החברה עלו השנה, סכום המכירה מהווה מכפיל של 2.5 על ההכנסות.

עד היום גייסה החברה 43 מיליון דולר, כשהמשקיעים המובילים הם הקרנות ג'מיני, רד פוינט, בסמר וספארק קפיטל לצד האנג'ל והיזם דניאל ציפורין. עבור ספארק קפיטל מדובר באקזיט השני ברציפות עם AOL, לאחר שהשקיעה גם בחברת 5min, שנרכשה בספטמבר 2010.

עבור המנכ"ל אמיר אשכנזי מדובר באקזיט משמעותי שני, במסגרתו נמכר מיזם שלו לענקית אמריקאית. אשכנזי עמד מאחורי חברת שופינג.קום, שנמכרה ב-2005 לחברת eBay תמורת 620 מיליון דולר. אשכנזי, אז בן 34, שלשל לכיסו כ-2.8 מיליון דולר.

המתעשר הגדול מאותו אקזיט, עם 17.5 מיליון דולר, היה ציפורין, מי שהשקיע בסטארט-אפ הנוכחי של אשכנזי, ושימש כמנכ"ל שופינג.קום באותה התקופה. בעקבות האקזיט ההוא, אשכנזי מונה לסמנכ"ל חיפוש מוצר באיביי, אך לאחר שנה וחצי עזב לטובת הקמת Adap.tv.

בתחילת השנה עוד היה נראה כי דרכה של Adap.tv הוא דווקא לנאסד"ק. בסוכנות הידיעות בלומברג פרסמו בפברואר השנה כי החברה נפגשה עם בנקי השקעות וכי בחודש ינואר היא גייסה לשורותיה את טים מורס, סמנכ"ל הכספים של יאהו, לתפקיד דומה. מהלך זה מתבצע בדרך כלל בחברות שבאמת מתכוננות להנפקה, אך ככל הנראה החלו להתנהל שיחות מול גורמים שונים דווקא על רכישה וכך מצאה את עצמה Adap.tv בידיה של AOL.

  • עוד באותו נושא:
  • אקזיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully