וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי רשות המסים: "נשבית את מס הכנסה"

אלה לוי-וינריב

12.8.2013 / 10:49

עובדי הרשות דורשים לפתוח במו"מ מול האוצר על הסכמי השכר שלהם ועל איחוד האגפים ברשות. יו"ר הוועד: "מיליונים לא עוברים לחו"ל, אין עסקאות נדל"ן, אין משכנתאות"

"יש משבר אמון עמוק בין הוועדים ברשות המסים ובין הנהלת רשות המיסים ומשרד האוצר. היום פתחנו בהילוך גבוה של עיצומים ברשות, שכולל את השבתת מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ומחר אני מתכוון להחריף עוד יותר את המאבק, כי נראה שזה לא מפריע לאף אחד במשרד האוצר ובהנהלת רשות המסים. הם לא טרחו להרים אלי טלפון" - כך אומר הבוקר ל"גלובס" יו"ר ועד עובדים הארצי ברשות המסים, ואדים אבנשטיין, על רקע החרפת העיצומים ברשות המסים במסגרת מאבקם של העובדים לשיפור תנאי העסקתם.

עובדי הרשות דורשים לפתוח במשא ומתן מול משרד האוצר על הסכמי השכר שלהם ועל איחוד האגפים ברשות שנעשה, לטענתם, מבלי להיוועץ עמם. הבוקר (ב') הם החריפו את העיצומים שעליהם הכריזו בשבוע שעבר.

במסגרת החרפת העיצומים לא תהיה היום קבלת קהל במשרדי מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, אין מענה טלפוני במשרדים, עובדי הרשות לא ינפיקו אישורים לטאבו ואישורים לצורך קבלת משכנתא, ועסקאות הנדל"ן מיד שנייה במשק מוקפאות. בנוסף, עוצרים העובדים את העברות כספים לחו"ל. כל העברת כספים של חברות לחו"ל, הלוואות, שכר בגין הופעה של אמן מחו"ל בארץ וכדומה, עוברת דרך פקיד שומה. עצירת האישורים מרשות המסים משמעותה עיכוב עסקאות ופגיעה במהלך העסקים השוטף של המדינה.

אתמול הצטרף גם ועד עובדי המחשוב ברשות המסים (שע"ם), בראשותו של דורון דודו, למאבק, ונחסמה על ידם כל התקשורת בין המחשבים ברשות למשך מספר שעות. "זה אומר שהמדינה מושבתת. מיליונים לא עוברים לחו"ל, אין עסקאות נדל"ן, אין משכנתאות, אבל לאוצר ולהנהלת רשות המסים זה כנראה לא מזיז", אומר אבנשטיין. לדבריו, "מאז התחלנו בשיבושים לא קיבלתי שום שיחה מהחלונות הגבוהים. זה לא מעניין אותם. האמירות על שוויון בנטל זה כנראה רק אמירות. במשרד האוצר לא מעניין אותם אם יש עסקאות נדל"ן, אם זוגות צעירים יכולים לקבל משכנתא".

ההחלטה על העיצומים התקבלה באסיפה כללית שנערכה בשבוע שעבר בנוכחות יושבי הראש של ועד מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ועד מכס ומע"מ וועד שע"ם. העובדים מבקשים לעבור להסכם שמאפשר ביטול גיוס עובדים באמצעות חוזים אישיים והחלת ההסכם הקיבוצי על כל עובדי רשות המסים בפלטפורמה דומה להסכם שנחתם עם עובדי מנהל מקרקעי ישראל. במקביל דורשים ברשות לשפר את שכרם של עובדים מקצועיים ברשות, בהם כלכלנים, רואי חשבון ועורכי דין, על מנת לעצור את בריחת המוחות מהרשות.

לדברי אבנשטיין, "המטרה הסופית שלנו להגיע כמה שיותר מהר להסכם מודרני, הסכם חדשני, כמו שכינו אותו במשרד האוצר, בנוסח של מנהל מקרקעי ישראל כפלטפורמה להסכם אתנו. יש לנו עובדים הכי משכילים והכי מקצועיים בשירות המדינה, ואני אומר את זה בגאווה ובאחריות, שהשכר שלהם אני מתבייש לומר, הוא ביזיון".

לדבריו, "שכר של מפקח ברשות המסים, שהוא רואה חשבון עם ותק של 5-6 שנים מגיע במקסימום ל-8,000 שקלים ברוטו, שזה כולל רכב, דמי הבראה כולל הכול. זה בטופס 106 השנתי שלו. בושה וחרפה. אלה העובדים שחותמים על הסכמים עם שישה אפסים. את הסמכות של אותו מפקח אפשר להשוות לסמכויות של שופט בית משפט שלום והשכר שלו בושה.

"רצינו שבאמצעות הסכם מודרני נגיע לשכר הולם, לא למיליונים , על מנת לשמור על הכוח המקצועי הזה, ומשרד האוצר מסרב לקיים אתנו משא ומתן אינטנסיבי. אני תמיד אומר בצחוק-עצוב שהיו לנו שתי פגישות בנושא - פגישה ראשונה ואחרונה. הייתה לנו פגישה ב-6 בינואר, פגישה חגיגית עם מנהל רשות המסים היוצא והנכנס, יחד עם פקידים ממשרד האוצר ואגף התקציבים. זה עצוב. ומאז ועד עכשיו שום מגע שום דיבורים ושום הידברות. הגיעו מים עד נפש".

- מה התשובות שאתם מקבלים ממשרד האוצר ומהנהלת רשות המסים?

אבנשטיין: "הם אומרים 'אנחנו לומדים את החומר'. איך הם לומדים את החומר אם לא סביב שולחן הדיונים? ומה יש ללמוד? צריך לדבר. אנחנו כבר שנתיים מדברים על הדברים האלה. סיכמנו בעבר הכול עם אילן לוין, כשהיה הממונה על השכר וקיבלנו אישור משר האוצר לשעבר, יובל שטייניץ להעלאות שכר, אבל זה התפוגג. ב-6 בינואר הם עשו לנו חגיגה כאילו מדברים אתנו וזה נגמר. אני רוצה להשיג את מה שמגיע לעובדים . לא נפסיק עד שנקבל את זה. אני לא רואה שום סימנים שמתכוונים לדבר אתנו, בינתיים, ולכן לא יהיה מנוס מהחרפת הצעדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully