וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: המיתון באירופה נגמר - אל תפתחו שמפניה

12.8.2013 / 12:36

אנליסט בסוסייטה ז'נרל מכריז כבר על סוף המיתון באירופה, אבל לא ממהר להכריז על תום משבר החוב. ABN Amro: "ההתאוששות תהיה איטית". העול הכבד: אבטלת צעירים של 24% בגוש

האנליסט בריאן היליארד מהבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל מכריז על סופו של המיתון הקשה בגוש האירו, אולם הוא טוען כי אין למהר ולקבוע שמשבר החוב תם. בסקירה שהוציא הלילה למשקיעים הוא כותב כי הנתונים הכלכליים האחרונים מעידים על תפנית בפעילות הכלכלית בגוש האירו ויציאה מהמשבר.

"בשבועות האחרונים, שורה של נתונים טובים מהצפוי העלו את מצב הרוח באירופה ואת תחזיות הצמיחה ביבשת", כותב היליארד. "השבוע אנו מצפים לנתוני צמיחה ראשונים בגרמניה וצרפת לרבעון השני של השנה וההערכה היא לשיפור קל בצמיחה - לראשונה מזה כשנתיים".

לפי סקר שערכה סוכנות הידיעות בלומברג, הצמיחה בגוש האירו ברבעון השני צפויה לעמוד על 0.2%, לאחר 6 רבעונים רצופים של צמיחה שלילית. הנתונים יפורסמו מחרתיים (ד'). לפי דיווח בבלומברג, שר הכלכלה הגרמני סבור כי הצמיחה בגרמניה תעמוד על 0.75%, בעוד אנליסטים מצפים ל-0.6%.

"עדיין מוקדם מדי להכריז על סוף משבר החוב באירופה", מדגיש היליארד. "אם בוחנים מקרוב את גורמי הצמיחה ברבעון השני ניתן להבחין בגורמים זמניים ששיחקו תפקיד חשוב בגרמניה ובצרפת. בגרמניה היה שיפור לעומת הרבעון הראשון כי בתחילת השנה היו תנאי מזג אוויר גרועים. בצרפת, אפילו בסיוע של צריכת אנרגיה איתנה, הצמיחה כנראה חלשה מאוד ועומדת על 0.2%".

למרות הכל - היליארד מכריז על "יציאה מהמיתון" באירופה. הוא מעריך שתוכניות הצנע וההידוק הפיננסי באירופה יעיקו על הצמיחה במחצית השנייה של השנה, אך למרות הכל הנתונים האחרונים הם בבחינת סימנים ליציאה מהמשבר.

שיעור האבטלה באירופה עדיין גבוה מאוד ומהווה עקב אכילס של הכלכלה. בקרב הצעירים מדובר על אבטלה של 24% בגוש האירו.

"התנאים משתפרים הודות לעלייה בביקושים מארה"ב", אמר לבלומברג אנליסט בבנק ABM Amro. "הרבעון השני יסמן את סוף המיתון אך ההתאוששות איטית. אנחנו לא פותחים עדיין את בקבוקי השמפניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully