וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בבורסה, סרגון טיפסה 6.6%

עדי בן ישראל

12.8.2013 / 18:48

גמה מעורבת במסחר בוול סטריט. טבע המשיכה להיסחר על רקע ההאטה במכירות התרופה המתחרה בקופקסון - Tecfidera. מניות דסק"ש וכור עמדו במוקד

המסחר באחד העם נחתם היום (ב') בעליות שערים, על רקע מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובוול סטריט. מדד המעו"ף הוסיף לערכו כ-0.35% לרמה של 1,206 נקודות, בעוד מדד ת"א 100 עלה ב-0.1% ל-1,099 נקודות. מדד הבנקים טיפס בכ-0.4% ל-1,158 נקודות. מניות דס"קש וכור ירדו ביותר מ-1% על רקע המיזוג ביניהן. מחזור המסחר נותר נמוך יחסית והסתכם בכ-843 מיליון שקל.

שוק המניות הסיני נסחר במכפיל הרווח הנמוך ביותר מבין 10 שוקי המניות הגדולים בעולם. בעוד המשקיעים אוספים היום מניות סיניות זולות, בייחוד על רקע הציפיות הנמוכות מסין, בולטת יפן בירידות לאחר שנתוני הצמיחה לרבעון השני פספסו בגדול את תחזיות האנליסטים וגם הצמיחה ברבעון הראשון עודכנה מטה.

נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 12 באוגוסט 2013. גלובס
נתוני סגירה בבורסה בתל אביב, 12 באוגוסט 2013/גלובס

בישראל יום דל מבחינת נתוני מאקרו ולמעשה היום יפורסמו רק נתוני יציאות ישראלים לחו"ל וכניסת מבקרים לישראל ביולי. מחר יפורסמו נתוני סחר החוץ של ישראל לחודש יולי וביום חמישי - סקר המשרות הפנויות של הלמ"ס ומדד המחירים לצרכן ליולי. שבוע עמוס נתוני מאקרו צפוי בארה"ב, החל מנתוני מכירות הקמעונאיות וכלה בנתוני אינפלציה ונתונים משוק הנדל"ן ליולי.

סאגת בחירת נגיד בנק ישראל נמשכת; בעוד מריו בלכר נפגש בארץ עם רה"מ ושר האוצר, תלונה ראשונה נגדו בגין תביעה כבר הוגשה. מדובר בתביעה ייצוגית שהגישה קרן פנסיה אמריקאית בשם Monroe נגד כלל ההנהגה של חברת הנפט הלאומית הארגנטינאית (YPF), בה מופיע גם פרופ' בלכר. "זה לא נראה טוב שאין לכם נגיד", אמר ל"גלובס" ד"ר אליוט חן טוב, האחראי לדירוג של ישראל ב-S&P.

מניית צור (622 5.01%+) זינקה היום על רקע ההנפקה המוצלחת של ביטוח ישיר, בה היא שולטת. איי.די.איי ביטוח, סיימה בהצלחה ביום חמישי את השלב המוסדי בהצעת המכר שתאפשר את רישומה למסחר בבורסה. השער בהצעת המכר שביצעה החברה האם, ביטוח ישיר, נקבע על 75 שקל למניה, והוא משקף לאיי.די.איי ביטוח שווי חברה של 1.02 מיליארד שקל - בהתאם לחשיפת "גלובס". לאחר שתושלם הצעת המכר תחזיק ביטוח ישיר 65% ממניות איי.די.איי ביטוח.

מניות אי.די.בי (551.9 2.59%-), דסק"ש (1,983 1.34%-) וכור (6,426 1.74%-) המשיכו להיסחר גם היום על רקע המיזוג בין השתיים האחרונות. על מיזוג כור-דסק"ש דובר באי.די.בי כבר לפני כשנה וחצי, אך בשל ירידת שווי המניות של החברות ירד המהלך משולחן הדיונים. כעת חוזר המיזוג למרכז הבמה, על רקע המגעים להסדר חוב בקבוצת אי.די.בי והבעיה התזרימית עמה עשויה להתמודד דסק"ש ברבעונים הקרובים. בשנה האחרונה זינקה מניית דסק"ש בכ-200%.

טבע (14,040.00 0.92%-) נסחרה על רקע ההאטה במכירות התרופה המתחרה בקופקסון - Tecfidera. התרופה של ביוג'ן לטיפול בטרשת נפוצה, שלפי הערכות בשוק תהפוך לבלוקבאסטר ותעקוף את הקופקסון כבר ברבעון השני של 2014, חוותה האטה בשבוע שהסתיים ב-2 באוגוסט. זו הסיבה שטבע זינקה ביותר מ-3% בוול סטריט ביום שישי, בעוד שביוג'ן נפלה ביותר מ-2%. לפי נתוני ה-IMS, מספר המרשמים לתרופה נפל ב-6.7% בשבוע ל-3,377.

"אם יש חדשות רעות למתחרות בקופקסון, אלה חדשות טובות לטבע", אמר לסוכנות בלומברג קווין קדרה, אנליסט ב-Gabelli & Co, שמסקר את מניית טבע בהמלצת "קנייה". לדבריו, "ה-Tecfidera היא התרופה האורלית החדשה ביותר לטיפול בטרשת נפוצה. הייתה התרגשות רבה סביבה. השקת התרופה הייתה חזקה מאוד אז כל סימן לחולשה הוא חדשות טובות למתחרים".

סרגון (1,216.00 6.57%+) פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון השני, מהן עולה כי הכנסות החברה עמדו על 90.1 מיליון דולר, ירידה של 20% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל ב-2012. בשורה התחתונה החברה דיווחה על הפסד נקי (על בסיס GAAP) של 7.5 מיליון דולר או 20 סנט למניה, זאת בהשוואה להפסד נקי של 2.9 מיליון דולר או 0.08 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.

בסקטור הביומד, כן פייט ביופרמה (708.1 0.06%-) השלימה בהצלחה גיוסם של כל 80 החולים לניסוי שלב IIb בתרופת ה-CF101 לטיפול במחלת דלקת מפרקים שגרונית. תוצאות הניסוי צפויות להתפרסם כבר ברבעון הרביעי. השוק הנוכחי בדלקת מפרקים עומד על כ-12 מיליארד דולר והוא צפוי לגדול ולהגיע לכ-18 מיליארד דולר בשנת 2020.

הסדר החוב בחבס (18.1 15.02%-) בהיקף של 450 מיליון שקל הגיע לרגע האמת. בסוף השבוע הצביעו מחזיקי האג"ח של החברה בנוגע להצעתה של אספן גרופ והיום נודע כי מחזיקי האג"ח דחו את הצעת אספן, והיום הם יעבירו את החלטתם בנוגע להצעה של דואט (DUET), שכוללת הזרמה של כ-57 מיליון אירו לקופתה של חבס תמורת מניות קרן הנדל"ן ההולנדית NSI שהיא מחזיקה. יתר נכסי חבס השקעות, שבהם כמה נכסים באירופה ובישראל, יימכרו, והכספים שיתקבלו מהם יועברו לנושי החברה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully