וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוץ לתפקיד הנגיד: יועצי נתניהו בעד צבי אקשטיין

אדריאן פילוט

12.8.2013 / 20:00

יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה שסירב להתמנות בעצמו לתפקיד, מעדיף את אקשטיין על פרופ' מריו בלכר. החשש: לאקשטיין אויבים רבים ופרשת קורות חיים ששלח לנוחי דנקנר

בניגוד להערכות הראשוניות, פרופ' צבי אקשטיין מסתמן לעת עתה כמועמד המועדף לתפקיד נגיד בנק ישראל הבא, זאת לפחות בקרב יועציו הקרובים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביניהם יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל (שסירב לקבל על עצמו את התפקיד כי פחד מחשיפה ציבורית).

כמו כן נודע, כי בניגוד להערכות גם פרופ' מנואל טרכטנברג, שאף הוצג כמועמד לתפקיד ועדיין נחשב לגורם משפיע בלשכתו של נתניהו, אינו נמנה עם תומכי בלכר. שניהם אמנם נולדו וגדלו באותה שכונה בקורדובה שבארגנטינה, אך היכרותם שטחית בלבד.

לפי הערכות, אקשטיין נתפס בסביבתו של נתניהו כ"איש פנים" שמכיר היטב את מערכות השלטון, ולכן הוא יותר צפוי ונתפס כחלופה ה"בטוחה" יותר. מקורות אחרים ציינו כי המצב דומה למטוטלת: "פעם זה ההוא ופעם זה ההוא (בלכר), מה שבטוח - זה לא בכיס של אף אחד".

לפי הערכות, יועציו של נתניהו הבינו שכדאי להציג לצד אקשטיין מועמדים נוספים שסביר להניח שימשכו כותרות, כפי שקרה כעת שוב עם בלכר. "זה לא שלא רוצים את בלכר, אלא שקנדל ולוקר מעדיפים את אקשטיין. אם יגלו שלדים גם בארונו של אקשטיין - ישמחו למנות את בלכר", אמר אחד מהגורמים המעורבים בתהליך ל"גלובס".

הסיבה לחששות ממועמדותו של אקשטיין היא העובדה שהצליח לצבור לא מעט אויבים במקומות העבודה הקודמים שלו, ביניהם אוניברסיטת תל אביב (אותה עזב בפתאומיות) ובנק ישראל. כמו כן, אקשטיין היה מעורב בפרשה מביכה עת נודע כי שיגר את קורות החיים לחברת IDB שבעלות נוחי דנקנר במטרה להתמנות לדירקטור, זאת על גבי דף הנושא את לוגו בנק ישראל. אקשטיין הכחיש אז את הדברים והסביר כי מדי פעם נוהגת לשכתו לשלוח את קורות חייו, וכי מדובר בדבר שבשגרה.

עם זאת, גורם בכיר בבנק ישראל מסר כי "מדובר בסיפור פשוט. מנהלת לשכתו של אקשטיין שלחה את קורות החיים לאחר שהוא (אקשטיין) נתן הוראה לכך. אז נכון שהוא לא שלח אלא היא, אבל ברור שזה מיוזמתו".

נציין, כי עצם מועמדותו של אקשטיין היא מפתיעה, במיוחד לאחר שהנגיד היוצא, פרופ' סטנלי פישר, סירב לחדש לו קדנציה שנייה ויחסיו עמו עלו על שרטון. כך שאם ייבחר בסופו של דבר, תהיה זו מכה לפישר. ל"גלובס" נודע, כי יחסיו של ראש הממשלה והנגיד לשעבר התקררו מאוד, בעיקר אחרי הלחצים הכבדים שהפעיל פישר על נתניהו למנות את קרנית פלוג והקמפיין שניהלה נגד ראש הממשלה לאחר שסירב בתוקף למנותה.

הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ביקש להבהיר כי אין לו העדפה ביחס לזהות הנגיד.

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "לא מנכ"ל משרד משרד ראש הממשלה הראל לוקר ולא הפרופסור יוג'ין קנדל הביעו תמיכה במועמד זה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully