וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגעים למיזוג בין בבילון לאיירונסורס הישראלית

הלל קורן

13.8.2013 / 13:46

IronSource, אשר הוקמה ב-2011, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות להורדת תוכנות חינמיות ונחשבת לגדולה בעולם בתחומה

מגעים ראשוניים למיזוג בין בבילון (2,681 +4.97%) לבין IronSource הישראלית, כך נודע ל"גלובס". Ironsource, אשר הוקמה ב-2011, עוסקת בפיתוח טכנולוגיות להורדת תוכנות חינמיות ונחשבת לגדולה בעולם בתחומה וככתובת הראשונה למפתחי תוכנות המעוניינים בהפצה מהירה שלהן. החברה היא היום השותפה הבכירה של גוגל בתחום ההורדות, ויש סיכוי לא קטן שתוכנה שהתקנתם מהאינטרנט על המחשב האישי נעשתה באמצעות טכנולוגיה של IronSource.

על פי הערכות, את 2013 עתידה IronSource לסיים עם הכנסות של כ-200 מיליון דולר, והיא מועמדת טבעית להנפקה ציבורית. האפשרות למיזוג עם בבילון תאפשר הכנסת הפעילות לתוך חברה ציבורית קיימת, עם סינרגיות רבות. מקורות המקורבים לעניין ציינו כי לחברות פעילות משיקה קיימת ושיתוף פעולה. נזכיר כי בשוק נשמעו לאחרונה הערכות על מיזוג אפשרי בין ענקית אינטרנט אחרת, קונדואיט, לתוך פריון הציבורית.

עוד נודע כי בכירים בבבילון מעריכים כי שוייה של IronSource כדומה לזהה של בבילון (כ1.26 מיליארד שקל בבורסה), למרות שהערכות בשוק הן כי שוויה של IronSource גבוה יותר, אך בשל היותה פרטית ובשל העובדה כי מדובר במגעים ראשוניים כאמור, קשה יותר לגזור לה שווי מדויק.

בסוף יולי סיכמה בבילון את הרבעון השני של השנה עם עלייה של 3% בהכנסות ל-163 מיליון שקל לעומת 159 מיליון שקל ברבעון השני של 2012. החברה פיטרה כי 43% מההכנסות נבעו מגוגל (לעומת 84% ברבעון המקביל ו- 66% ברבעון הראשון של 2013), 32% מיאהו (לעומת פחות מ-10% ברבעונים הקודמים), ו-25% משותפים וממקורות הכנסה אחרים. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על זינוק של 74% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל.

למיזוג האפשרי ניתן למצוא רמז בדברי מנכ"ל בבילון אלון כרמלי, אשר ציין עם פרסום הדוחות כי "אנו מעריכים ששוק החיפוש בו אנו פועלים צועד לכיוון של מיזוגים ורכישות. שחקנים חדשים נוספים מדי יום, רבים מהם חברות אינטרנט ישראליות, ואנו מכירים ובוחנים כל העת אפשרויות מעניינות לשיתופי-פעולה ולרכישות, מתוך אמונה שבמיצוי פוטנציאל שיתופי הפעולה נוכל לבסס עוד יותר את מעמדה של בבילון בתעשייה".

על פי הערכות, המיזוג האפשרי עם IronSource הוא הסיבה המרכזית לעובדה כי בבילון אינה ממהרת לרישום כפול בוול סטריט. בנובמבר 2012 הגישה החברה טיוטת תשקיף לרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), ולצורך כך אפילו השעתה את מדיניות הדיבידנד שלה. באמצע פברואר השנה עדכנה החברה כי " טרם נבחר המועד המתאים בקשר עם הנפקה אפשרית של מניות החברה בארה"ב".

עוד נציין כי כרמלי, אחד הגורמים המרכזיים להצלחתה הגדולה של בבילון בשנים האחרונות, הודיע בסוף אפריל השנה על רצונו לפרוש מתפקידו. החברה טרם הודיעה על מחליף לכרמלי, כאשר אחת האפשרויות היא שהעיכוב נובע מרצונה למצות את ההליכים מול IronSource ואולי להביא מנכ"ל משותף לפעילות הממוזגת.

בבבילון בחרו שלא להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בבילון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully