וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב מחסור: טרה תרחיב את קווי הייצור לגבינה הצהובה

אילנית חיות

14.8.2013 / 9:27

בשבוע שעבר הפסיקה טרה את האספקה למסעדות. מנכ"ל טרה: "לא תיכננו שנצטרך כבר בשלב הזה להגדיל את הייצור. לצערנו יש מחסור על חלק מהמדפים"

חודש וחצי אחרי ההשקה, טרה מרחיבה את קווי הייצור של הגבינה הצהובה "נעם". לדברי מנכ"ל טרה, ארן אלסנר, הרחבת הייצור היא תוצאה של מכירות מעבר לתחזית.

"המכירות לא יעלו כעת. בנינו מפעל שמייצר גבינה צהובה כפול ממה שיכולנו לייצר במחלבה בתל-אביב. השקנו ב-1 ליולי את 'נעם', ונכון לסוף יולי אנחנו כבר בתפוקה מלאה ולא יכולים לייצר יותר. קיבלנו החלטה להרחיב את קו הייצור, ואחרי החגים נהיה מסוגלים להגדיל את הייצור בסדר גודל של 30%-40%. מדובר בהשקעה של מיליוני שקלים בודדים", אומר אלסנר.

נזכיר כי טרה השיקה בתחילת יולי גבינה צהובה ללא חומר משמר תחת המותג "נעם". במסגרת זו השיקה טרה סדרת מוצרים למדף ולמעדנייה במחירים זהים למחירי הגבינה הצהובה של תנובה, לרבות למחירי גבינות "גלבוע" ו"עמק" של תנובה הנמכרות במעדנייה ואשר מחירן מצוי בפיקוח ממשלתי.

השקת "נעם" הביאה לגידול במכירות הגבינה הצהובה, שהיקפן 965 מיליון שקל בשנה. ב-3 השבועות שהסתיימו בתחילת אוגוסט כבשה טרה נתח שוק כספי של 14% בקטגוריה. בחתך שבועי הגיעה טרה בתחילת אוגוסט לנתח של 20.4% ממכירות הגבינה הצהובה במדף, ולנתח כספי של 9.6% ממכירות הגבינה הצהובה במעדנייה.

בשבוע שעבר חשף "גלובס" כי בשל בעיית היצע, טרה הודיעה למסעדות על החלטתה להפסיק למכור להן גבינה צהובה.

"לא תיכננו שנצטרך כבר בשלב הזה להגדיל את הייצור. הגדלת קו הייצור תוכננה לשנים הבאות. לצערנו, יש לא מעט צרכנים שנתקלים במחסור במדפים. הביקוש כרגע הוא יותר גדול ממה שאנחנו מסוגלים לספק", אומר אלסנר.

- מה היעד שלכם?

"שעם ישראל יבין שצריך לאכול גבינה צהובה ללא חומר משמר, ושהוא ישאל את עצמו בשאר הקטגוריות בשוק החלב אם צריך לאכול מוצרים עם חומרים משמרים".

- אתם הבעלים של גבינות צוריאל שמכילות את אותם חומרים משמרים.

"נכון. הן מכילות את אותו חומר משמר. במותגים טרה ומולר אין היום חומרים משמרים, וגם ממוצרי משק צוריאל אנחנו נוציא אותו בהמשך, למרות שזה לא פשוט".

  • עוד באותו נושא:
  • טרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully