וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעילה חיובית בוול סטריט; מניית אפל עלתה 4.8%

משה גולן

13.8.2013 / 23:22

ראש ה'פד' באטלנטה: לא סביר שעד ספטמבר יהיה מספיק מידע כדי להחליט לצמצם את תוכנית הרכישות. נתוני המכירות הקמעונאיות עלו בהתאם לצפי. דוחות טובים לאלביט מערכות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, על רקע דבריו של ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, לפיהם לא סביר שעד ספטמבר יהיה מספיק מידע כדי להעריך את עתיד תוכנית הרכישות.

"תפסיקו לחשוש מקריסה דומה לזו שהייתה ב-1987", מרגיע מנהל הכספים והפרשן הכלכלי L.A. Little בטור דעה שכתב. "אתם לא תשיגו כלום בכך שתפהכו את הנכסים שלכם לנזילים, או גרוע מכך תפתחו פוזיציית שורט בציפייה לקריסה, זאת כאשר אין כל עדות ממשית לקריסה קרובה שכזו".

המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים בעקבות פרסום נתוני מאקרו מהותיים. מדדי אמון העסקים בגרמניה ובגוש האירו, רשמו קריאה טובה מהצפי של 42 נקודות ו-44 נקודות בהתאמה. נתון התפוקה התעשייתית של גוש האירו לחודש יוני אומנם פספס את התחזיות אך עלה ב-0.7%.

ובזירת המאקרו המקומית, ב-15:30 התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יולי, שעלו ב-0.2%, בהתאם למרבית התחזיות בוול סטריט. לשכת המסחר האמריקאית עדכנה את הנתון של החודש הקודם לעלייה של 0.6%, לעומת הנתון המקורי שעמד על עליהי של 0.4%.

בנוסף התפרסם היום נתון המלאים העסקיים, אשר נותר יציב בחודש יוני ברמה של 1.65 טריליון דולר. לעומת התקופה המקבילה אשתקד מדובר בעלייה בשיעור של 3.5%.

ראש שלוחת ה'פד' באטלנטה, דניס לוקהארט, אמר היום כי הביצועים המשתנים של כלכלת ארה"ב גרמו לכך שה'פד' אינו יכול להעריך בצורה ברורה את עתיד תוכנית הרכישות שלו, במסגרתה הוא רוכש אג"ח בהיקף 85 מיליארד דולר מדי חודש.

לוקהארט אמר כי הוא לא מאמין שיהיה מספיק מידע עד הפגישה הבאה של ה'פד' באמצע ספטמבר על מנת לערוך לוח זמנים מדויק לצמצום, או סיום התוכנית. "כפי שאני רואה זאת, החלטה להמשיך - בין אם בספטמבר, אוקטובר או דצמבר - חייבת להחשב כצעד ראשון וזהיר", אמר.

גרף וול סטריט. גלובס
גרף וול סטריט/גלובס

בלקברי ואפל במוקד; אלביט מערכות דיווחה

מניית בלקברי (10.93 +1.39%) ריכזה עניין רב לאחר שאתמול פרסמה הודעה לפיה היא בוחנת "אלטרנטיביות אסטרטגיות" שכוללות בין היתר שיתוף פעולה עסקי או שותפות עם חברות או משקיעים אסטרטגים. המשמעות, החברה למעשה שוקלת אפשרות למכירתה.

גם המתחרה המרכזית של בלקברי, אפל (489.57 +4.75%), עלתה בחדות, לאחר שהמשקיע הנודע קרל אייקאן הודיע כי הוא רכש מניות שלה וכי הוא סבור שהיא נסחרת במחיר נמוך בהרבה משוויה האמיתי.

אלביט מערכות (45.7 +3.39%) דיווחה היום על תוצאותיה לרבעון השני. החברה הרוויחה 49.6 מיליון דולר ברבעון, גידול של 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צמחו ב-4% ל-703 מ' ד'. החברה הודיעה במקביל כי תחלק דיבידנד של 30 סנט למניה ב-9 בספטמבר, כאשר היום הקובע נקבע ל-27 באוגוסט.

גיוון אימג'נינג (17.39 +6.49%) המפתחת במוצרי אבחון למערכת העיכול וחלוצה בתחום אנדוסקופקיה באמצעות גלולה, הודיעה כי קיבלה אישור ממינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור גלולת הדור הבא - PillCam SB3 - לגילוי ומעקב אחר אי-סדירויות במעי הדק הקשורות במחלת קרוהן, בדימום בלתי מזוהה ובאנמיה עקב חוסר ברזל.

רשת הקמעונאות האמריקאית J.C PENNEY (12.67-3.80%) הודיעה היום כי מנהל קרנות הגידור ביל אקמן התפטר מהדירקטוריון שלה. בעקבות ההודעה מניית החברה עולה במסחר המקדים.

חברת סיוה (18+1.24%), המספקת טכנולוגיות מתקדמות לתכנון שבבים, הודיעה היום על הסכם לאספקת מעבד האותות הדיגיטלי המתקדם CEVA-XC ליצרנית הסלולר הסינית ZTE. מעבדי האותות של סיוה ישולבו בתחנות בסיס מדור 4 שמפתחת ZTE, שהיא כיום אחת מיצרניות מכשירי הסלולר ותחנות הבסיס הגדולות בעולם.

חברת סימטרון (6.45 -8.25%), ספקית של פתרונות תוכנת דיווחה על הכנסות שיא לרבעון שני - 11 מיליון דולר. על בסיס non-GAAP, הרווח למניה עמד על 13 סנט על בסיס non-GAAP גידול של 3.4 מיליון דולר ביתרת המזומנים נטו, ל-7.1 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully