וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארחים בחגים? מחירי העוף עלו בעד 21%

אילנית חיות

14.8.2013 / 8:40

ברשתות השיווק טוענים שוב כי מגדלי העופות מווסתים את כמויות הגידול, כדי להגביל את ההיצע בשוק וכך להביא למחיר גבוה

רגע לפני ראש השנה, החג שבו יש עלייה בביקוש לעוף, מחיר העוף מזנק. לפני ימים אחדים עלה מחירו של עוף טרי שלם לרשתות השיווק ל-16.5 שקל לקילו לפני מע"מ (19.5 שקל כולל מע"מ). בכך השלים העוף זינוק של 5% במחיר מ-22 באפריל 2013.

חלקי העוף עלו בשיעור חד עוד יותר. מחירו של חזה עוף לקמעונאי עלה בתקופה זו מ-21.8 שקל ל-24.9 שקל - עלייה של 14.2%. מדובר במחיר של 29.4 שקל לקמעונאי (כולל מע"מ).

במקביל זינק מחיר הפרגיות בשיעור של 21%, והוא עומד כעת על 40 שקל (47 שקל כולל מע"מ) לק"ג, לעומת 33 שקל לק"ג רק לפני 4 חודשים. מחיר הכרעיים לרשות השיווק עלה בתקופה זו בשיעור של 5% ל-29.4 שקל לק"ג (כולל מע"מ).

ברשתות השיווק מלינים שוב כי מגדלי העופות מווסתים את כמויות הגידול, על מנת להגביל את ההיצע בשוק וכך להביא למחיר גבוה.

באזורי התחרות: עדיין זול

באזורי התחרות הקשים בין רשתות השיווק, ממשיך להימכר העוף במחירי הפסד, למרות עליית המחירים האחרונה.

כך למשל, שלשום (ב') נמכר עוף טרי שלם ברשתות שופרסל ורמי לוי שיווק השקמה בעיר מודיעין ב-9 שקלים לק"ג. כרעיים וחזה עוף נמכרו אתמול ב-15 שקל לקילו, ואילו מחיר השניצל עמד על 20 שקל לק"ג.

במחסני השוק בבאר-שבע נמכר שלשום ק"ג עוף טרי ב-12.9 שקל, כשעלותו לרשת עומדת על 19.5 שקל.

לדברי , "הבעיה העיקרית היא שהמגדלים והמשחטות הם אותם אנשים, והם סוגרים את הדברים ביניהם. הם מקטינים את כמויות הגידול והשחיטות כדי לייצר מחיר גבוה. כשהשוק היה פתוח, ולא היה תיאום מחירים - הייתה תחרות, והמחירים ירדו. הם עושים תיאום מחירים, כיוון שהחוק מאפשר להם".

עוד אומר נעמן: "למרות שהמחירים עלו משמעותית, המחירים במדף עדיין נמוכים בעשרות אחוזים. כרעיים נמכרות ב-20-21 שקל לק"ג לצרכן, כשהקמעונאי קונה את הכרעיים ב-24 שקל.

"על מנת שקמעונאי יכסה את ההוצאות שלו, הוא צריך למכור עוף טרי ב-25 שקל לק"ג ואת הכרעיים ב-35 שקל, וזה לא כדי להרוויח. הקצבייה עתירת כוח-אדם והוצאות תפעול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully