וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם דנקנר כלל סעיף כובל בהתקשרויותיו מול משקיעים?

חן מענית ואפרת פרץ

14.8.2013 / 13:01

הכונס הרשמי במשרד המשפטים הורה למשקיף בתיק אי.די.בי , עו"ד חגי אולמן, לבחון את ההתנהלות של בעל השליטה בקונצרן והיו"ר, נוחי דנקנר

האם נוחי דנקנר פועל בניגוד לאינטרסים של חברות קונצרן אי.די.בי במגעיו עם קבוצות המשקיעים השוקלות להשקיע בחברה? הכונס הרשמי במשרד המשפטים הורה היום (ד') למשקיף מטעם בית המשפט בתיק אי.די.בי (525.3 -4.77%),, עו"ד חגי אולמן, לבחון את ההתנהלות של בעל השליטה בקונצרן והיו"ר, נוחי דנקנר, שנטען כי כלל סעיף כובל בהתקשרויותיו מול משקיעים פוטנציאליים בחברה.

לפי הסעיף שכולל לכאורה דנקנר בהסכמים הראשוניים עם המשקיעים, משקיע השוקל להשיא הצעה כספית בחברת אי.די.בי אחזקות ייאלץ להביא הצעתו עם ו/או בהסכמתו של דנקנר.

נאמני אי.די.בי אחזקות טוענים כי הסעיף הזה הוא לטובת דנקנר בלבד ועומד בניגוד לטובת החברה.

לדברי הכונס הרשמי בפנייתו לאולמן, "הואיל ודנקנר מכהן כיו"ר הדירקטוריון בתי החברות שבנדון, אבקש כי תבחן האם אין בהתנהלות המיוחסת לדנקנר כדי לפגוע באינטרס החברות".

יצוין כי השופט איתן אורנשטיין מביהמ"ש המחוזי בתל אביב כבר הגדיר בעבר את אחת מהרעות החולות של קונצרן אי.די.בי, המצוי בימים אלו בעיצומו של הסדר החוב הגדול בשוק המקומי, הוא "ממשל תאגידי בעייתי", הכולל בעיקר ניגוד עניינים כמו גם עסקאות בעלי עניין. אורנשטיין נזכיר צפוי בסוף החודש לקבל החלטה לגבי גורל השליטה בקונצרן.

בעיות אלו הביאו את אורנשטיין למנות לפני כשלושה חודשים את עו"ד חגי אולמן, כמשקיף חיצוני מטעם ביהמ"ש באי.די.בי, זאת בהמלצת עו"ד איתי הס מהכנ"ר שטען בפני השופט כי "הנקודה הקריטית היא האם אפשר להשתכנע ולישון בשקט שהחברה פועלת לטובת משקיעים. יש בחברה פרובלמטיקה - קשה לראות דירקטור שוקל את שיקוליו במנותק ממי שעומד מעליו. במקרה כזה אנו עשויים לזהות את אינטרס החברה עם אינטרס בעל השליטה".

גם אולמן עצמו העיר לא פעם בדיונים בפני השופט על בעיות בממשל התאגידי בחברה הסובל לדבריו "מניהול מאוד ריכוזי". בהמשך לכך כתב לאחרונה אייל גבאי, המומחה הכלכלי באי.די.בי מטעם ביהמ"ש, בדוח שהגיש לשופט לגבי התנהלותו של דנקנר כי "לא התבצע חיפוש מעמיק אחר משקיע, ללא מגבלות ובלי כבילה בהסכמי שליטה קיימים או עתידיים".

במילים אחרות, כל ניסיונותיו של דנקנר להביא להסכם עם משקיע חיצוני לא הבשילו בשל סיבה עיקרית אחת - דנקנר, כבעל השליטה בחברה וכנושא המשרה הבכירה בה (יו"ר), מעוניין לשמור על שליטתו בחברה, פעולות שאולי טובות לדנקנר עצמו אך לא בהכרח נעשות לטובת החברה ונושיה.

עו"ד נעם שרון, המייצג את נאמני אג"ח אי.די.בי אחזקות, שלח היום מכתב באופן אישי לדנקנר בו הוא מציין כי מחזיקי האג"ח רואים בחומרה את המידע האחרון שהובא לידיעתם, לפיו דנקנר מחתים את המשקיעים עמם הוא מנהל מו"מ, ביניהם ‏BGI‏ ואלשטיין, על מסך מקדים בו סעיף מחייב וכובל שמונע מהם לעלות הצעה הנוגדת את זו שהעלה דנקנר.

"בעל השליטה שרוי בניגוד עניינים ברור ומובנה מול החברה ונושיה ומונע בעיקר מרצונו לקדם את האינטרסים האישיים שלו", לשון המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully